Tuesday, August 12, 2008

wahai mobile fon ku

Owh... Aku keliru. Siapa yg telah memanggil ku di talian. Sayang sekali aku tak kedengaran sewaktu telefonku berbunyi. Ini la masalahnya ngan satu hanphone ku ini. Maseh dalam hutangan. Ehehehe... InsyaAllah, by end of this year aku akan langsaikan semuanya. Mula2 bayar separuh dulu. Kemudian, bayar lagi separuh. InsyaAllah..

Cuaca sekarang yg tidak menentu telah menyebabkan beberapa orang yg rapat denganku dijangkiti penyakit selsema & batuk. Bukannya aku nak salahkan cuaca. Mungkin badan mereka ini kekurangan antibodi tuk melawan penyakit. Seakan aku ni punya antibodi yg kuat r plak. Ehehehe..

Kembali bercerita mengenai mobile fon ku. Dah beberapa kali memasang hajat nak bertukat kepada yg baru. Setiap kali memasang hajat, pasti mak aku akan ingatkan pasal hutang handphone aku. Haihh.. Aku rasa ini la tempoh yg paling lama aku tak bertukar dengan mobile phone yg baru. Bagus2. Elak pembaziran. Lagi pula yg ini masih boleh digunapakai. Cuma aku je yg gatal tangan nak tukar yg baru. Seiring dengan perkembangan semasa. Hahaha..

Mak aku selalu gak berkicau, kata yg lama elok lagi. Masih boleh sms & call in/out, napa nak tukar yg baru. Isk2... Nak tukar mobile phone baru pun nak kene wat proposal dulu kat parents I. Ehehe.. Ngada2 plak. Dah jadi cam satu kemestian bila aku nak membeli barang mahal. Mesti nak kene approval dari parents. Although I want to spend my own money. That's who I am. Take it or leave it. Hiks...

By the way, my mobile phone telah di rawat beberapa kali. Paling teruk sekali tahun lepas la. Sampai dah sedeh2 aku. Siap kemurungan lagi. Riso tahap gaban. Riso mobile phone aku tak dapat dibaiki. Habis segala memori aku. Mobile phone aku ini mengandungi pelbagai kenangan antara aku & juga skandal2 ku. Sempat la berskandal 2kali bersama handphone ini. Ahakss..

Kedua2 skandal telah putus. Putus yg putus sudah. Putus yg tak mungkin boleh dibaiki lagi. Walaupun aku telah mencoba tuk perbaikinya. Tapi non ada harapan sudah. Takpe la. It's not a big deal. Mari mencari skandal baru. (Ececehh... Macam sonang jo cek ni nak mendapat skandal baru. Ehehehe..)




***Sy tgh kerisauan. Hmm.. "Riso banyak2 pun tak guna. Riso tu takkan bawa aku ke mana." "Haihhh.. Sedor pun diri tu. Tapi still nak riso. Pe mendenye???"

No comments:

Google