Thursday, August 28, 2008

pak li kopitiam

Pulang dari exam, aku berjanji nak jumpa Dj. Pertama sekali aku nak kena isi perut yg kelaparan. Hanya makan roti je tuk breakfast & lunch. Dj ok la, dia tak lapaq sebab tengahari tu dia dah pekena nasi lemak yg harganya tak reasonable langsung. Sabaq yer.. Janji perut kenyang.

Malan nak gi jauh, kitaorang jumpa kat Ole2 je. Mesti ada yg ketawa. Dah2.. Jangan ketawa lebih2 ngan nama kompleks yg agak pelik. Tempat tu sebetulnya ok la. Nak shopping tuk beli pakaian pun ok. Tp kat situ takde la barangan jenama. Saper yg giler brand, memang tak sesuai la gi tempat gitu. Aku pun 1st time sampai kat situ.

Sementara tunggu Dj datang, aku jejalan kat situ. Survey kat kedai mana aku nak makan. Disebabkan rasa lapaq aku tu, aku terasa nak makan nasi. Aku dah jatuh chenta pandang pertama ngan Pak Li Kopitiam. So, aku nak ajak Dj makan kat situ je la nanti.

Aku pusing2 lagi kat dalam tu. De la beberapa pakaian yg aku berkenan, alhamdulillah, aku berjaya menahan nafsu dari membeli pakaian2 yg telah aku berkenan. Ehehehe..

Bila Dj dah sampai, aku cadangkan Pak Li Kopitiam. Dia ok je. Kitaorg pun naik le ke kopitiam tu. Sebab apa aku kata naik??? Sebab kedai tu kat tingkat 1. Kitaorang pilih nak dok kat beranda. Actly, aku yg pilih. Ehehehe..

Bila kitaorg jalan masuk beranda, aku terasa de mata2 yg memandang kitaorg atau mungkin aku yg terlebih perasan kot. Isk2... Mcm mana la aku tak terlebih perasan. Hari tu, kami berdua pakai baju kurung. On Saturday evening. Tu yg buatkan orang pandang kami sedikit hairan. Ini semua adalah perasaan aku je ye.

Aku order nasi ayam lemon ngan Ipoh Town Ice Coffee. Dj plak order fries ngan apa nama tah minuman dia tuh. De mango banyak. Sedap. Cam ais kepal buh mango je rupanya. Tp de lagi la bermacam rencah dalam minuman tu. Minuman aku pun best gak. Perghhh... Kental sungguh rasa coffee nya. Nasi ayam tu pun sedap.

Ini adalah meal aku. Jumlah keseluruhan RM7.00.

Ini meal Dj. Harganya RM7.40.

Dj sedikit frust sbb makanan yg dia makan lebih mahal dari makanan aku. Sedangkan makanan aku adalah tuk mengenyangkan perut manakala makanan pilihan Dj adalah tuk lapik perut. Sori la kawan. Itu lumrah. U kan suka pilih air yg mahal2. Hiksss...

Puas aku makan. Pastu jalan2. Hari dah nak beransur maghrib. Sebelum pulang, aku memborong majalah. Nak buat lepas gian. Konon cam nak celebrate lepas exam. Dolu2 aku selalu juga bagi adiah kat diri sendiri sebab berjaya melalui peperiksaan.

No comments:

Google