Friday, August 29, 2008

selfish

Sambungan dari kisah semalam. Ni kisah mengenai seorang lelaki yg selfish. Haihhh... Orang lain pun bayar juga nak naik train. Yg ko gi bolot sampai 2 tempat duduk tu naper?? Ko bayar tiket tuk 2 orang ke?? Isk2...

Mamat yg aku katakan tu pakai baju cokelat & topi kaler cokelat. Muka buat kering je. Macam tak bersalah. Walhal orang ramai. Ni pun dah turun skit. Dah lepas 1 stesen.

Aku siap snap lagi gambar mamat tu. Aku rasa dia perasan masa aku tangkap gambar. Lantak ko la mat oii.. Aku siap publish rupa ko kat sini lagi. Tak insaf tol ngan iklan Adlin dulu. Yg tak nak bagi tempat kat ibu mengandung kot. Haihh...

Memang la masa tu takde pun perempuan mengandung dalam train tu. Tapi sangat tidak patut bila dia letak beg dia kat seat yg kosong sebelah dia tu. Aku memang dah jeling kat mamat tu. Tu yg dia perasan kot masa aku snap gambar dia. Pacik/abang kat depan aku ni dah mula jeling aku bila aku kuarkan camera fon aku nak tangkap gmbar. Aku bukannya tangkap gambar dia pun. Ishh..

Aku takleh nak tangkap gmbar barang yg dia letak atas kerusi tu sebab de budak sebelah kiri aku dok, blocking dari aku dapat snap gambar beg dia. Tak salah aku ada 1 beg baju sederhana besar & satu beg plastic je. Haihh... Tolong la.. Jangan la buat camtuh. Muka mamat tu muka orang tak bersalah je dia buat. Buat kering je.

Aku nak ingatkan kepada kalian & juga diri aku sendiri. Jangan terlampau pentingkan diri sendiri. Kalau naik kenderaan awam tu, beri laluan kepada mereka yg kurang mampu. Contohnya orang tua, kanak2, ibu mengandung, ibu & anak2 kecil. Cuba bayangkan bila anda dalam salah satu keadaan demikian, dan takde orang hulurkan bantuan. Baru tahu betapa azabnya.

Hidup ini harus sentiasa tolong menolong. Jangan sering nak take advantage dari org lain je. USAHA TANGGA KEJAYAAN.

No comments:

Google