Friday, August 15, 2008

nak ikot

Uwaaaaaaaaaaa..........

Awat yg pagi lagi cek dah dok teriak???

Sok parents aku nak balik kampung bersama2 adek2 aku. Tu yg jeles giler. Cemburu. Adek aku yg kat Terengganu sanggup balik naik bas loncat. Transit kat KL. Dari KL nek bus lain plak balik Tepeng. Semata-mata nak ikot parents aku balik kampung. Abah aku ni manja skit. Kalau takde driver lain (aku or adek aku), abah akan sedikit ketidakrajinan nak drive. Kalau nak gi jejalan la. Kalau dah important thing, abah aku boleh je drive.

Aku call abah ari Rabu hari tu. Abah habaq la kata nak balik kampung. Tunggu adek aku yg Terengganu tu balik. De driver. Syiok skit, kata abah aku. Kalau adek aku balik lambat, tak jadi la abah balik kampung. Mendengar pekhabaran itu dari aku, adek aku yg dah beli tiket bus direct balik Tepeng gi mintak tolong kawan dia tolong jualkan tiket bus tu. Adek aku nak balik dulu.

Kitaorang bukan selalu balik kampung pun. Kampung yg aku citerkan kat sini adalah kampung belah abah aku. Kalau kampung belah mak aku tak jauh mana pun. Kentut kat umah parents aku, boleh bau kat umah opah aku. Betapa dekatnya aku nak gambarkan. Ehehehe...

Adek aku yg kat Terengganu tu patutnya tiket bus yg dia beli direct balik Tepeng gerak hari Sabtu. Bermakna pagi Ahad around kol 10pagi baru dia sampai Tepeng. Tapi dengaq je kata abah aku nak balik kampung, terus adek aku tukar plan dia. Tak ingat plak aku bila kali terakhir aku balik kampung. Tahun lepas kot. Tu pun tak pergi pun umah sedara mara. Haihhh...

Pe yg kitaorg excited kan sgt biler balik kampung sampaikan adek aku yg kat Terengganu tu boleh tukar plan dia??? Sanggup mem'burn'kan tiket bus berharga RM50 kalau tak laku dijual???

Bila balik kampung, tempat yg wajib kami pergi adalah Padang Besar. Tuk aku, kat situ pun boleh dikatakan shopping complex jugak la. Banyak barang yg dijual. Kalau pandai pilih & tawar menawar, lagi masyuk. Tuk adek2 aku plak, diaorang gilakan beli jersi pasukan bola. Yg terbaru nye. Tu pasal la kami2 semua excited nak balik kampung. Sayang sekali, aku tak dapat join. Uwaaaaaa....

Pe ek aku nak pesan kat mak aku??? Hmm... Kalau nak suruh beli shirt, nanti selera kitaorang tak sama. Aku nak kene gi sendiri. Tgk ngan mata sendiri. Pegang. Try. Baru syiok.

Contoh shirt yg aku beli kat Padang Besar. Harga baru sekitar RM20. Tapi kena pandai tawar menawar la. Aku suka je shirt ni. Kene ngan taste aku. Walaupun kelihatan cam minah jiwang, I dun care. Ehehehe... Kain cotton. Selesa. Tapi kat situ sumer free size. De yg besar, de yg kecik. Sbb tu kene try. Kang kalau kecik, tak muat plak cek nak sarung. Muat tu maybe muat. Kang cam sarung nangka, I dun like.
---Pic masa gi lil pic ngan Awa & MaiH. I tak reti nak make-up gambor. Kalau tak, mesti nampak lagi mengancam lake garden tu.


Kat sana, kalau beli beras pulut pun lebih murah, kata opah aku. Opah dah pesan suruh mak I belikan 5kg beras pulut. Buat simpanan. Well, tak lama lagik dah nak masuk bulan Ramadhan. Lepas bulan Ramadhan bulan pe kanak2?? Ye... Pandai... Syawal. Masa tu nanti kan nak wat ketupat bagai. Perlu beras pulut.

Ntah bila la aku nak balik kampung. Hmm...

Aku bukannya lupa kampung aku sendiri. Membencinya jauh sekali. Aku sedar diri aku yg datang dari kampung. Tak betah rasanya kalau terus menetap di bandar. Suasana kampung lagi menyegarkan. Bila Tepeng dah semakin membangun seperti sekarang ni, rasa janggal sedikit. Pembangunan de pro & kontra nya. Hmm..

2 comments:

mysenoir said...

tak abes2 nk komplen tepeng semakin membangun. jgnla anti pembangunan sayang. tadela membangun pesat sangat pun. bagi i ok je (pendapat org yang actually lives in tepeng, bkn duduk tempat len n balik kadang2) hehe

anyway, ada tempat yg di preserve. ada yang dibangunkan. normal lah tu. fair and square. ada equal shares of everything. kan ok? ;P

Anonymous said...

trok tol i ni, kan?? anti-pembangunan kat tempat sendiri. ehehe..

bagi org yg skali skala balik Tepeng, tu yg terasa cam pesat je pembangunan. ahakss... pas ni kene selalu la balik. nak dok sana pun boleh jugak. no hal. boleh menjalinkan hubungan simbiosis, ye tak? ahakss..

Google