Sunday, August 31, 2008

salam merdeka

Merdeka!!!

MERDEKA!!!

Ya... Salam merdeka tuk semua. Belom terlambat lagi rasanya tuk aku mengucapkannya. Hikss.. Tak dapat nak wish sharp on 12 am. Masa tu aku baru pulang dari kuar dinner ngan famili. Dinner ngan parents & opah aku. Adik2 aku tak dapat pulang. Semua berada dikejauhan.


Nak wat auto publish pun tak kesempatang. So, ini la dia ucapan aku tuk semua. Tahun ni adalah ulang tahun ke-51 kemerdekaan negara kita, Malaysia. Pe ek moto tahun ni?? Aku dah kelupaan. Mungkin a.d.o yg di majlis ambang merdeka tahun ni tahu apa moto tuk tahun ni. Hehehe...


Nanti bila punya waktu lapang, akan aku ceritakan mengenai percutian pendek aku ke kota keriangan (copy ayat feveret MaiH). Aku pun dah kemengantokan. Nak tidur dulu. Sok banyak plan aku. De beberapa perkara nak aku setelkan. Begini la keadaan aku setiap kali pulang ke kampung halamanku.


Pe yang kalian rasakan sempena hari merdeka ini. Sok pagi, bagi yg menyertai pebarisan, aku nak ucapkan selamat. Selamat menjalankan tugas anda. Dengar2 khabar bagi yg memenangi acara itu akan mendapat hadiah yg agak lumayan. Uhh... Bagus la begitu.


Bajet tahun 2009 telah pun dibacakan pada hari Jumaat yg lepas. Tapi aku belum punya kesempatan tuk membaca laporan mengenai bajet itu. Yg aku tahu, orang keje kerajaan akan dapat bonus sebulan gaji yg akan dibayar 2kali. Hmm... Bagusla gitu..


K la.. Dah merapek panjang. Mo ketiduran dulu. Nanti sambung celoteh lagik.

No comments:

Google