Friday, August 22, 2008

aku bermonolog

Owh... Jantung ku berdegup pantas mengengkan hari esok. Isk2...

Rilek r. Bukannya baru pertama kali ko nak menempuhinya. Sebelum ni ko dah pernah exprience menda ni. Buat apa nak takot, cuak tak tentu pasal.

Kali ni punya berbeza skit formatnya dari yg sebelum ni. Sementelah aku dah lulus 2 daripada 3 yg dinyatakan. Naper nak kena melaluinya sekali lagi?? Ini penentu masa depan aku. Kena serius skit.

Aha.. Ni mesti dah kena saiko ngan abah semalam dah jadi cuak semalam. Tarik nafas dedalam. Tahan..... OK! Sekarang lepaskan. Rasa sedikit lega??

Ala... Lega sat je. Sat gi mesti rasa lagi. Isk2... Buku 2 biji yg ada kat aku bukannya aku baca habis. Huhuhu... Yg aku paling cuak part kena write an essay in English. The length is about 200-300 words. Uishh.. Banyak tuh. Kalau masa student dulu boleh la jugak aku merapu. Esei BM pun belum tentu aku dapat lepas. Tambah plak bila kena ulas isu semasa. Aduhyaiii...

Pening2 fikir buat pe. Tenang je la. Ini hanya satu ujian kecil. Dah cuak semacam. Jangan cepat melatah. Think positive. Gagal sekali bukan bererti akan gagal selamanya. 1 more thing, kegagalan akan buat kita makin kuat, tolong ingat itu?? Dah banyak kegagalan yg ko ditempuhi, but u still here. Berdiri teguh walaupun kekadang terjatuh rebah juga. Tp kita akan bangun semula dengan cebisan2 semangat yg ada.

Satu yg mencuakkan aku jugak adalah mimpi aku alami beberapa minggu yg lepas. Seram beb.. Aku miss nak gi gi exam tu. Pastu rasa ralat sangat. Tak nak la mimpi tu jadi kenyataan. So, esok awal lagi aku akan gerak. Memandangkan tempat tu pun aku tak tau kat ne. Nak kena menggagau cari.

Cek oii... Mimpi tu mainan tido. Tak perlu nak cuak atau takot. Bukan sekali je ko pernah bermimpi ngeri. Doa la moga mimpi itu tak menjadi kenyataan. Selebihnya berserah kepada Allah. Jangan la dok fikir negatif. Buat sakit otak je. Yg penting happy & enjoy g exam tu nanti. Mata tau de calon ke kat situ. Ehehehe...

Merepek tol. Hmm... Cakap memang mudah dari melakukannya. Aku akan cuba buat sebaik mungkin. Kalau tak berjaya, mungkin bukan rezeki aku.

Napa nak kena fikir yg tak berjaya. Fikir yg ko mampu buat. Boleh berjaya. Have faith in you. Don't give up easily. Look at the bright side...

Hmmm...

Takyah fikir2 dah. Leave it here. Proceed to the next plan. I know, dalam kepala otak mu itu dah berlegar2 pe yg akan di buat on Sunday.

Hikss.. Pecah tembelang. Tapi kan terbeban juga rasanya kerna menggalas harapan keluarga. Moga aku berjaya. Aminn..

Macam tu la. Yg de tp tu put aside. Jangan mudah mengalah. Semua ibu bapa nak anak2 diaorang berjaya. Kira parents ko cukup memahami la tu. Tak terlalu menekan ko pasal kerjaya. Bersyukur la. Moga berjaya menempuh hari esok. Aminnn...




~~~Begitulah monolog aku seorang diri. Hmm...

2 comments:

mysenoir said...

goodluck oits! esei tu tak payah buat panjang2 pun takpe. i dulu 2page je. nat u buat panjang2 xckup masa. cukup u ada intro, sufficient points and penutup. okay dah tu. examiner pun bkn nak baca panjang2 melalut sangat. wpun i bkn examiner, tapi that's what i think la. hehe

Anonymous said...

gud luck gal!!!! relax2....no prob pny....

Google