Saturday, August 16, 2008

berfikir sedalamnya

Aku hampir saja ikot adek aku balik tadi. Semalam adek aku yg dari Terengganu tu transit kat umah pacik aku dulu. Pagi ni baru dia gerak balik. Tapi tak terus balik umah. Dia ikot kawan dia. Turun sampai Teluk Intan sebab pagi ni abah aku akan pergi Teluk Intan. De kenduri kat umah Pak Ngah aku. Tu pasal adek aku turun kat Teluk Intan. Kebetulan kawan dia pun nak balik sana. Tu yg tumpang. Orang kata buat teman. Kalau sorang2 nanti, busan plak nak drive jauh.

Adek aku ada gak cadangkan supaya aku ikot sekali. Sok aku balik la sini balik. Owh... Tidak. Penatkan badan aku je nanti sebab nak kena berkejar-kejaran. Isk2..

Better aku dok umah je. Ni pun tak tau la aku nak lepak kat umah sama atau aku nak follow satu lagi plan. Hmm.. Thinking & thinking...

Sekarang ni aku dok berasa kalau ikot adek aku tadi pun banyak gak canteknya. Boleh aku jumpa adek2 aku yg lain. Boleh aku follow balik kampung sama. Dah balik kampung, tentu aku boleh pergi Padang Besar. Uhhh... Tapi kalau gi Padang Besar, tentu duit aku ter'burn'. Ehehehe...

Setiap kejadian itu ada sebab musababnya. Kena fikir dengan lebih hati2. Mana satu yg aku nak pilih yg mengurangkan potensi aku membelanjakan wang aku. Kedekut??? Bukan. Sedikit tu mungkin ada. Tapi bukan sebab kedekut. Tapi sebab lain. Banyak lagi masa tuk aku berfikir. Hmm...

No comments:

Google