Thursday, August 14, 2008

simbiosis

Hampir 2 bulan sudah Aida keje kat sini. Aku plak dah masuk 1 tahun lebih (officially) aku keje sini. Bukan tak nak keje kat tempat lain. Aku memilih??? Mungkin. Kalau nak keje area KL/Lembah Klang ni, at least gaji yg aku cari yg mampu tuk aku menampung kehidupan aku kat sini. Selain itu, nak juga aku hulur2kan duit kat parents aku. Memang diaorang tak pernah mengharap. Tapi tanggungjawab aku sebagai seorang anak. Takkan aku nak abaikan begitu je.

Pilihan yg aku ada, terus kerja kat sini sambil mencari kerja yg benar2 kena dengan jiwa aku. De jugak aku minta pertolongan kawan aku tengokkan kot2 de iklan keje kosong kat my hometown. Balik dok ngan famili pun a great idea gak. Senang pun ye gak. Aku punya bilik sendiri. Aku boleh konker tgk tv sendirian. Pe lagik???

Kalau nak di list kan memang banyak. 1 yg aku takkan lupa. Hubungan SIMBIOSIS dapat dijalankan. Hahahaha... I ada u. U ada I. ***wink

Bumi Allah ni luas. Rezeki ada di mana2. Ada juga bloggers yg buat duit hanya dengan meng'updates' blog nye. Teruja juga aku melihat hasil yg diperolehi nya. Blogger tu siap bercadang tuk resign dari job dia skang ni jika elaun yg dia dapat dr jadi blogger ni mencecah RM2k. Skang ni aja dah 4 digit elaun dia. Hmm..

How am I going to promote my blog??? To tell my friends??? Mungkin tidak. Biar mereka yg rapat dengan aku je yg tau. Itu dah cukup baik. Sebab di sini aku banyak menceritakan kisah aku. Tapi bukan keseluruhan kisah aku la. Aku pilih yg mana menarik buat aku je.

Di sini juga aku memaparkan segala lagu, musik, novel atau article yg aku suka. De juga beberapa perkara yg mungkin aku tak dapat luahkan di sini, aku luahkan di dalam blog terdahulu yg telah aku set up. Hmm... Dunia alam maya ni banyak juga keseronokannya. Sehingga aku berjaya menarik seorang sahabat aku untuk turut serta menjadi blogger. Taniah...

No comments:

Google