Wednesday, April 29, 2009

samun & stab

Apakah tak berperikemanusiaan punya manusia. Dah la ko samun, ko tikam plak orang yg ko samun. Kejadian ini telah menimpa seorang sahabat aku. Alhamdulillah, tikaman tu tak kena mana2 organ dalaman & syukur juga dia tak apa2kan sahabat aku tu. I mean, rape la. Uhhh... Mintak simpang.

Insiden ni berlaku di depan kawasan apartmen member aku ni. Kat Jalan Kelang Lama. Tak salah nama tempat tinggal member aku tu taman permata kot. Isk2.. Lupa plak. Tu r. Semalam masa tengah ingat tak mo catit kat mana2. Huhuhu...

Camne kejadian tu berlaku???

Member aku baru balik dari lepak ngan kengkawan dia kat Pelita KLCC. Sekitar jam 12.30 malam. Parking kat kawasan dalam apartmen dah penuh. Kena la park keta kat luar. Biler kuar dari keta, member aku tak perasan lagik penyamun a.k.a penyangak tu.

Penyamun a.k.a penyangak tu berdua. Mereka naik motor. Biler dengar bunyi motor datang & dalam keadaan mencurigakan, apa lagik, ngan sepantas kilat berlari la member aku sambil menjerit. Bila dah member aku lari, mereka berdua si pelaku tu tros pecot menghampiri member aku.

Yg bonceng kat belakang motor turun & ragut beg member aku. Tros tikam member aku kat belakang. Dah le ragut, tikam plak orang. Isk2... Jatuh la member aku ni tersembam. De kesan luka kat dagu & tapak tangan dia.

Pisau yg ditikam tu dicabut balik. Ngeri beb. Sakit tak dapat bayangkanlah camne. Merangkak member aku gi pondok pak guard. Pastu member aku dah tak hengat dah camne. Sampai kat hospital, gi bilik kecemasan.

Yg pastinya, kesan dari tikaman tu, darah telah masuk ke dalam paru2. Skang ni proses mengeluarkan darah dari paru2. Makan masa dalam 2 weeks. Pastu baru bleh jahit kesan luka. Nak gerak banyak pun tak leh. Sakit.

Apa barang yg dapat 2 penyangak tu samun??? Duit RM150. Handphone, kawan aku pegang ngan kunci kereta. Worth it kah yg ko samun & tikam orang tu??? Uhh... Lepas ni aku akan lebih penakot mo jalan sesorang sebab kejadian yg menimpa sahabat aku ini.

Ni kalau tau kat parents aku, harus aku ditegah kuar sesorang. Alahai.. Makin katak di bawah tempurung la aku camtu. Camno nak banyakkan networking aku. Arghhh... Sah2 impian aku nak dok di luar makin pudar. Uwaaa....

Semoga cepat sembuh, Mus. Tangan yg sebelah kanan tak leh gerak bebanyak. Sakit. Kat situ de tiub tuk kuarkan darah. Dah kurus member aku ni. Yg dok cakap ngan dia tu pelawat gak le. Tak kenal. Mus kata, tym sakit camni dapat la lihat yg mana kawan. Hmm.. Betol gak kata dia. Kalau kawan, pasti akan datang melawat. Thanx to Miss Xara kerna memaklumkan padaku.

Tapi kan de gak la yg kelakornya. Aku bukan sengaja nak gelakkan. Kejadian adalah benar. Setiap orang yg datang melawat dia pasti akan tanya camno kejadian tu bleh berlaku. Sebab aku pun sama gak. Dok tanya memacam. Next tu adalah kawan dia yg laki gambar di atas bersama sorang lagik kawan. Diorang dok tanya soklan yg sama cam aku tanya gak.

Aku gi lawat bersama Zeti. Dia citer, kawan dia pun kena gak cam Mus. Tapi bukan kena tikam. Hanya kena samun. Serah je la duit yg ada. So, tak yah la pegang cash bebanyak. Pakai debit card. Hiksss.. Takpun takyah shopping. Cam aku skang ni memang tengah kering. Dalam dompet tak sampai RM50 pun. Semalam baru topup petrol. Ehe..


~~~Girl friends out there, berhati2 la. Tambah plak biler korang sesorang. Malang datang tanpa diduga. Orang jahat ramai. Opah aku pun pernah diragut di depan rumah kat kampung. Bodohkan apa. Ngan orang tua pun wat camtu. Isk2... Dah lama peragut tu aim opah aku nye rantai. Mujur jugak la opah aku tak kena tikam. Kejadian tu berlaku waktu pagi.

No comments:

Google