Thursday, April 9, 2009

kenapa la begini mereka2 ini???

Manalah gambar work station terbaru aku ni??? Ehehe... Aku plak yg tertanya2. Haha.. Tak kemas elok2 lagik la work station aku. Maseh sepah lagik. Tadi baru siapkan proposal & gi hantar. Petang ni dah malas plak nak sudahkan kemas work station I.

Ingatkan tadi tak payah la ikot gi hantar proposal. Skali kena ikot lak. Nak gi hantar kat KL. Agak tengah town gak. Bangunannya sebelah ngan bangunan UniKL.

Owh... Teringat sesuatu kejadian yg berlaku tadi. Insiden dalam lift ketika aku nak gi ngantor proposal. Haihhh... Kesal & terkilan dengan apa yg berlaku.

Aku bukan la nak suruh orang pandang aku sebagai insan perempuan yg lemah. Tapi takkan takde skit pun rasa ingin membantu. Isk2...

Pe yg aku dok ngomel sakan ni??? Takde mukadimah ngan lengkap, tetiba serang sajork???

Aku gi ngantor proposal tadi. Aku angkat sorang je bundle proposal tu. Lenguh tangan la jugak. Takde picture. Tak dapat nak banyangkan berapa beratnya.

Bundle proposal yg disediakan semalam memakan hampir 4 rim kertas A4 70gm. 1 rim de 45o kpg kertas. Tu tak termasuk kertas A4 yg 80gm. Tak termasuk kertas A3 & A1. Juga tak termasuk berat fail saiz A3. Ngan segala mak nenek lagik barang2 sampingan.

Berat2 pun aku masih berdaya nak angkatnya. Aku tak minta orang bantu tuk angkat tu. Cuma terkilan masa dalam lift tak sorang pun yg offer or tanya kat aku nak gi tingkat baper supaya diorang bleh tekankan punat kat lift tu.

Haihhhh...

Boleh mereka sedaya upaya buat2 tak nampak aku. Agaknya aku ni halimunan kot. Kesal tol ngan perangai orang2 di dalam lift tadi. Mujur la orang terakhir yg masuk dalam lift tu nak turun tingkat yg sama ngan tingkat yg aku nak gi.

Kalau tak, mo la terkedek2 aku menolong diri sendiri tuk tekan punat lift. Haihhh...


~~~Uiksss... Bila aku kire balik angka2 berat yg aku nyatakan di atas, cam tak logik je beratnya. Isk2... Tapi memang berat. Jumlah kertas yg digunakan adalah benar. Tak pulak aku timbang tadi. So, korang jangan la gi kire baper berat bundle yg aku angkat dengan tepat. Kire sekitar itu sahaja.

No comments:

Google