Monday, April 27, 2009

jimat jugak

Burppp!!!

Alhamdulillah...

Nasi + Ayam + Sayur. Seimbang, aite???

Ini adalah menu lunch aku tuk hari Khamis. Rujuk di sini tuk mengetahui kisah sebelum aku gi pekena lunch yg agak berat tuk hari tersebut.

Kenyang sampai ke malam. Tak tipu. Aku suka nasi dimakan dengan sup. Set B yg aku pilih. Set tu takde sup. Tambah sup tu. Jumlah yg aku kena bayar adalah RM7.70 tuk lunch aku hari tu.

Sangat mengenyangkan. Alhamdulillah. Nasi tu tak larat nak abehkan. Tambah ngan sup plak. Air gas (arghhh... Ini kurang baik tuk kesihatan).

Sebab kenyang sangat, tak mampu aku nak abehkan air strawberry. Dulu2 aku tak gemar air strawberry. Mfs yg ajar aku. Aku suka gelakkan dia. Asal gi makan kfc je, mesti dia akan pick ari strawberry. Tak macho sungguh. Ahaksss...

Alangkah indah kalau aku ada tukang perabeh makanan. Dapat la aku mengecilkan saiz aku skit. Kekadang tu kenyang bebenor. Tapi gigihkan jugak perabih makanan tu sebab sayang kalau tak abeh. Membazir.

Alamak. Bulan ni, ini adalah kali ke-3 aku pekena kfc. Rosak pengawalan makanan aku selama bulan March. Uwaaa...

Banyak kali sangat aku makan kat luar. Ambil minuman bergas. Tak guna la segala usaha aku dibantu dengan pengambilan Juvanex tuk menurunkan berat badan. Haihhh...


~~~Maybe I shuld give a try siy product. Dapat kurangkan selera makan. Tak rasa lapar. Cuma 1 je la yg membuatkan aku pikir banyak2 kali. The cost. For 10 days used, it will cost me RM198. Amek Juvanex tu pun aku dah berkicau. Ini kan pulak barang yg kos nya sebegitu mahal. Owh.. Maybe I shuld by the siy product for my mum. Hmm... Aku muda lagik. Usaha cara lain tuk tampil slim. Lalala...

No comments:

Google