Thursday, April 16, 2009

punah abeh

Ni sumer berkaitan ngan diet low calories aku la. Balik je kampung halaman, memang ngak ada diet sebegitu rupa. Baru je turun 1kg, dah tambah semula 1 kg yg hilang tu. Mujur la balik 3 hari je. Kalau balik lama, lebih dari 1kg bertambah la nampak gayanya.

Aku balik Jumaat malam. Sampai Sabtu pagi. Hari Sabtu aku mampu bertahan lagik ngan diet rendah kalori aku. Tapi hari Ahad aku tewas. Hari Isnin apatah lagik. Kalah bertimpa2.

Aku ni jenis yg tak sampai hati nak wat opah aku or mak aku terasa bile bab2 makanan ni. Diorang dah masak, takkan tak mo makan plak kot. Huhuhu...

Hari Ahad, 2 kali aku tibai nasi. Lunch & dinner. Hari Isnin, blah malamnya memang pewot gue sesendatnya. Adehhh...

Nikmat makan beb. Sementara maseh sihat ni, nikmatila sepuas2nya. ***Ayat mo jaga hati.

Hari Selasa pun makan tak teratur lagik. Toksah kata hari Selasa, hari Rabu pun sama. Hari ni baru la nak adjust balik jadual pemakanan aku. Yg pasti, malam memang no dinner. Petang aku dah makan siap2.

All the reasons de dlm entry2 aku sepanjang minggu lepas. Tak kuasa nak repeat bebanyak kali. Menda yg buat aku tak gumbire. Wat pe nak ulang berkali2..

No comments:

Google