Wednesday, April 8, 2009

fish & co

Waktu berjimba bersama rakan2 ku, kami mengisi pewot di Fish & Co. Ia adalah syarikat yg berasal dari Singapura. De satu lagik pe tah nama nye, Manhattan Fish ke Fish Market. I can't remember. Pernah lalu depan restoran tu, tapi tak amek pusing sangat nama betolnya. Something about fish la.

Haihhh... Merapek je lebih. Tujuan asal nak langsaikan hutang tertunggak lagik. Gambar2 semasa makan2 itu. Jamu mata je la...

Juadah buat Dju. Fish & Chips.

Juadah aku punya. New York Fish & Chips. Pe bezanya??? Kat ikan aku ada bendera US. Isk2... Naper la diorang taruk bendera US itu. Haihhh.. Potong selera. Bezanya kat dlm ikan menu aku de isi cheese. Menggemokkan. Huhuhu...

Menu Yums. Dowry fish kan??? Sedap la ikannya. Nasi tu pun sedap gak. Cumer buah2 tu je tak sedap. Keras sangat. Cam tak cukup masak je buah tu.


Ni plak minuman Dju. Aku & Yums tak minum pun. Kitaorang bagi chance besday gal minum air best2. Hiksss... Padahal aku & Yums nye air masa tgk wayang tak abeh lagik. Bajet...

Sy budak baik yg abehkan makanan sy. Hehehehe... Tak sampai je tak abehkan ikan tu. Tengok. Bekas air GSC itu. Buktinya. Muka gumbire sebab berjaya menghabiskan makanan sendiri.

Dah abeh tu kami bertiga sambung plak pencuci mulut yg dibeli di Secret Recipe. Hiksss... Memang ketat la pewot hari tu. Sumbat sesumbatnya.

Blueberry Cheesecake. Pilihan aku. Kenangan yg menemukan aku & membuatkan aku jatuh chenta sama ini kek sukar tuk dilupakan.

Choc Indulgence. Dju punya. Aku & Yums tolong dia buat keputusan. Hiksss...

Choc Moist. Ni Yums punye. Naper ek aku rasa tak cukup moist??? Pe2 pun tetap sedap. I like.

Perasan tak kalian akan perbezaan ketiga2 gambar kek di atas??? Kek Yums tak berada di atas piring. Sebabnya??? Hanya kek yg diraikan sahaja berada di atas piring. Piring adalah ihsan Fish & Co. Baik sungguh mereka. Trimas bebanyak...

Penutup tuk sesi makan2 di hari itu. Alhamdulillah...

Kalau ada sumur di ladang;
Boleh hamba menumpang mandi.
Kalau ada umur yg panjang;
Boleh kita ketemu lagi.





~~~I know u both(Dju & Yums) do read my blog. Cuma tak tinggal jejak sahaja.

No comments:

Google