Friday, April 3, 2009

bolot tv bagaikan....

Part 2.

Sambungan dari entry yg sebelom ini.

Suatu scene di petang Khamis. Citer lanjut, baca di bawah.

Pembantu rumah pacik aku yg gemar dok layan astro kirana. Yg pakai baju belang2 membelakangi kamera tu la pembantu pacik aku. Takkan la yg si cinonet pakai baju biru kepala botak yg tengah dok main tu plak pembantunya. Isk2...

Aku dok kat kerusi meja makan. Lagipun I was having my dinner masa tu. Layan baca paper. Tak kesah la dia nak nengok astro kirana. Dah abeh citer yg dia tengok, jam kol 7 petang.

Choppp!!!

Sebelom tu. De satu lagik scene yg aku tertinggal.

Maser aku kuar dari bilik nak menjamu selera, aku nampak remote astro de kat tempat tangan kerusi. Sekali, bila aku tengah dok makan aku perasan remote tu dah berubah tempat.

Bagus je dia letak kat depan dia plak(boleh rujuk gambar di atas). Wah, sudah lebih ni. Tak bagi aku tukar cenel lain la tu. Cittt...

Dah abeh citer tu, aku bangun nak amek remote tukar cenel lain. Dia cam nak rebut2 ngan aku plak remote tu. Wow, dah lebih. Aku siap bagi chance lagik dia tengok tv.

De sesetangah pembantu, toksah kata nak merasa pegangan remote astro, nak tengok tv pun tak dapat. Tu pun lagik tak reti nak berterima kasih orang bagi gaji, tempat tinggal & keselesaan.

Takde plak aku layan dia cam pembantu. Siap bila makan suruh dok semeja lagik. Cuma diorang suka pura2 wat baik depan big boss. Malu2 nak join makan sekali. Pooodahhh citt...

Cukup la aku dok ngomen pasal dia. Sedap je dia dok kutip poin aku. Poin aku plak makin berkurang. Ehehehe...


~~~Aku tak niat pun nak wat sampai 2 part. Entry ni dah dulu aku type. Tapi tak publish je. Bila kejadian satu menimpa, tu yg tercetusnya plak entry hangin. Haihhh... Marah2 ni buat I cepat tua je. Choiii!!!

No comments:

Google