Thursday, April 23, 2009

salju sakinah


Dah 2 minggu aku setelkan novel ni. Baru skang nak buat skit review. Aku tak pandai sangat nak buat review. Tapi sekadar rujukan ringkas, boleh la.

Aku suka novel ni. Meski diterapkan juga elemen cinta, tetap de kelainan. Menyemai cinta cara yg sebenarnya ikut pandangan aku la.

Dugaan berat yg diterima oleh Sumayyah diterima dengan redha. Selepas satu, satu kejadian malang yg menimpa. Tapi dia kuat menghadapinya.

Menyingkap cara hidup pelajar di Jordan. Turut digambarkan suasana di sana. Dapatlah juga bayangkan ikut bayangan sendiri bagaimana suasana di sana.

Aku kagum juga ngan penulis novel ini. Seorang lelaki. Jarang2 jumpa penulis lelaki menulis novel. Aku tak kata takde penulis novel lelaki yg lahir dari Malaysia. Cuma bilangannya adalah kecil.

Aku juga suka karya Ramlee Awang Murshid. Best. Lain dari yg lain. Aku bukan nak pelekeh penulis novel Malaysia, kalau dapat, cuba suntikan sesuatu yg luar dari biasa. Bukannya nama yg berbelit mahu menyebutnya. Pastu gambaran bahawa watak itu adalah paling tip top. Haihhh...

Ngomel terlebih sudah sy ini. Apa2 pun, aku nak bagi 4 star kepada novel ini.

No comments:

Google