Friday, April 3, 2009

enak bangat

Semalam aku dinner ngan sup campur. De petola, cendawan, chicken meatballs & suhun. Tak reti la nak eja suhun camne. Rupanya ada ala2 bihun. Tapi bukan bihun.

Bila dah di masukkan dalam kuah sup, warnanya adalah kristal clear. Haihhh... Teringat plak balance sup tu di rumah. Jap gi balik umah la tuk lunch.

Simple & easy to buatnya. Tapi aku yg memang slow buat keje masak2 mengambil masa lebih kurang 30 minit untuk menyediakan bahan & memasak. 1 dish saje.

Punya la rajin, masuk sup dalam kuali saje. Ehe... De satu periuk feveret kat umah ni, tapi bocor plak. Takleh buat kuah bebanyak. Kalau de kaler merah skit lagik cantek rupa sup aku ni. (^_^)

Dalam bekas merah ni de suhun. Tengah rendam sebelom junamkan dalam kuali bersama kengkawan syur yg lain. Yg versi kering takde dalam simpanan.

Tada... Siap sudah. Makan yukk.. Yummy.. Suka tol aku dapat hirup sup. Tak nampakkan butir2 nasi dalam mangkuk tu??? Aku masukkan hanya 3 sudu besar je. Mana nak nampak. Cuba kalau masuk 3 senduk besar, dalm melimpah plak kuah & sayur2 itu. Hiksss...


~~~Naper aku kata meatballs & bukan fish ball or chicken balls (bunyi sangat tak enak)?? Sebab ia memang meatballs. Rasa sedap. Brand pe aku tak hengat la. Ampun.. Nanti la aku gitau ek..

No comments:

Google