Thursday, April 16, 2009

day two

Hari memasak aku. Yeahhh... I like. Tapi ni pun sebab adek aku gak le. Dok zikir tepi telinga. Nak bihun singapore. Tambah plak malam tu tengok de Aliff Aziz perform kat AF7. Owh... Giginya sangat the rabbit like. I'm sorry. Uhhh...

Hari sblom tu lagik adek aku dah suruh buat bihun singapore. Bahan2nya ngak ada ma. Mak aku takde seminggu. Gi kursus. Mana de berasap dapur. Yg de pun dok panas lauk opah aku bawa. Ehehe...

Awal tak awal la aku bangun. Dekat kol 9 pagi baru nak bangun dari katil. Kol 8 lebih dah terjaga. Tapi sajer tak mo bangun dari katil. Dok golek2 atas katil.

Bangun je tros gi dapur. Tengok apa yg ada tuk di isi pewot. Disampaikan brite yg abah aku ajak gi nengok adek aku kat asrama. Mak aku pun baru je nak mula masak. Nak gi lunch ngan adek aku.

Berdua la kami bersilat kat dapur. Aku masak bihun singapore & wat lauk tauhu telur. Sedap sungguh tauhu telur yg aku masak tu. Bihun singapore pun best gak. Miahaha... Abaikan ayat masuk bakul angkat sendiri ku itu. Hiksss...

Kol 11 pagi, sumer dah ready. Turn abah aku plak nak packing bekal tuk di bawa picnic kat skolah adek bongsu aku. Ajak opah skali.

Sampai kat skolah adek aku dah kol 1.45 petang. Lapaq weih. Kat umah tadi aku sarap ngan 1 cawan nescafe je.. Adek aku tapau plak lauk ikan keli goreng kat cafe skolah dia. Memang tak tolak nasi dah le aku ni.

Hajat awal nak santap bihun je. Skali mak aku bawa bihun yg aku goreng tu sebekas je. Memang tuk adek bongsu aku je. Uhhh... Frust..

Sebabkan frust & tergoda ngan ikan keli, aku santap nasi sepinggan. Banyak gak nasi aku makan. De plak tauhu telur. Lagik laju je sumbat lam mulut. Makan ngan adek2 aku ni cam berebut2 skit. Kalau lambat alamatnya tinggal sisa je la. Uwaaaa...

Sekejapan je kat tempat adek aku. Tak sampai 2 jam. Dah gerak balik.

Ngan lebihan lauk tengahari, without ikan keli tapi masih de tauhu telur, aku skali lagik kalah ngan godaan itu. Makanlah nasi lagik. Kali ni skit je la. Ratah lauk je lebih.

Yg paling menggumbirakan bila lauk yg aku masak de gak orang makan. Abah & adek aku layan gak. Mak & opah pun layan sama. Ni yg wat aku teruja nak masak lagik.

Famili aku setakat ni tak pernah tolak lagik la kalau lauk yg kureng familiar dimasak. Diorang tetap akan makan jugak. Thanx a lot...

Hari kedua banyak berkisar pasal makanan jugak. Let see apa yg aku lakukan di hari ke-3 seblom pulang. Masihkan berisi aktiviti makan2????


~~~Bihun singapore dihabiskan oleh orang yg request. Lega. Tak membazir. Puas la dia makan bihun singapore. Nak tunggu aku masak lagik, tunggu hari raya la kot. Hmm... No picture taken sebab kelaparan je yg berada di dalam pikiran. Hiksss...

No comments:

Google