Monday, April 27, 2009

he's just not that into you


Akhirnya aku sudah dapat menonton ini filem. Baru je. Sabtu yg lepas.

Masa tengah nonton & selepas menonton, rasanya cam kepala otak aku tak berhenti berfikir. Apa yg aku fikirkan??? It's hard to put into words. Uhhh...

Yg pasti, ceritanya sangat touching sehingga membuatkan air mata ku gugur. Ehe... Tak pernah rasanya aku layan movie di panggung sehingga air mata ku tumpah. Kalau bergenang tu, pernah la. I'm a sensitive person.

Hati ku agak mudah tersentuh. Bila tersentuh, mula reseptor kat mata aku nak mengeluarkan air mata dari tangki. Lalala...

Scene di mana Ben Affleck datang ke rumah Jeniffer & membantu dia ngan urusan rumah selepas bapanya di serang heart attack. Maaflah, aku tak dapat recall nama watak. Huhu...

Sangat memeritkan bila berada dalam keadaan puzzle. Aku rasa aku kena tengok lagik skali tuk lebih memahami keseluruhan ceritanya.

Cerita ni lebih kurang cerita Cinta arahan Khabir Bahtia tu. Each & every character dalam movie ni saling berkait.

Permulaan bawa ke pertengahan citer ni, flow adalah slow. Menyebabkan aku rasa tak cukup pop corn regular size. Ahaksss...

Overall citer ni??? Tepuk dada tanya selera. Aku tak leh nak ranking kan sebab aku tak dapat menumpukan sepenuh perhatian masa tengok movie ni.

Takpun, mungkin sebab aku dah baca bukunya. I was expecting more. Haihhh...


~~~Part of me tak nak menerima kenyataan. Well, apa yg diperkatakan dalam movie & in the book adalah benar. But, I just don't want to take take some of the point. Cam kalau the guy said he will call & after a few days there is no single ring from the guy, that means he's just not that into u. Uhh.. Tapi susah nak menerima kenyataan tu. If a guy really into u, he will try the hardest to find ur phone no (cam apa yg watak Alex kata, dia try call hampir 50 nama perempuan yg sama dengan perempuan yg dia cari tu. Akhirnya ketemu jua. But the girl is not meant for him). Ahh.. Banyak sudah aku karutkan. Better stop here.

No comments:

Google