Tuesday, April 28, 2009

noodle station

Ini cerita sudah lama aku perap. Bukan apa. Sogan(bukan malu ek tapi lebih kepada mim-alif-lam-sin) bonar nak transfer gambar dari hp ke lappy. Hari ni aku kerajinan angkot lappy ke opis. Sonang. Dalam ni pun de gambar yg blom aku post. I mean, dalam lappy I ni la..

Ni berkenaan ngan Ice Lemon Tea yg dalam botol unik tu. Sedap ma air nyer. Sehingga ke titisan terakhir aku sedut.

Berikut adalah antara menu yg pertama kali aku cuba. 1st time aku ke sini. Tak tau nak pilih mana 1. Nampak sumer sedap belaka dari gambar yg dipaparkan. Uhh... Dah le sesorang. 1st time plak. Memang kekok la.

Tros jatuh chenta dengan sedutan pertama. Hahaha... Terasa nak meminumnya. Dengan cuaca panas skang ni.

Menu yg aku pilih. Mi ni kering sajork. Nak basah kalu, siram la sup yg diberi ke dalam mangkuk mi. Simple. Yg kureng tu adalah kerna ia tasteless. Arghhh... Tertekan je.

Rupa2nya ada je perasa tambahan kalau nak add on. Mana sy nak tau. 1st time makan kat sini. Tu pun aku terperasan de customer lain mintak ni. Ehehe...

Mushroom ni la menyebabkan aku tergoda ngan menu yg aku pilih ni. Puas rasanya dapat santap 2 biji cendawan besor ni.

Sup yg disertakan skali. De dim sum. Sodap gak. I loike. Dapat hirup sup saja pun ok dah. Tapi sup kena la panas2. Kalau dah sojuk, tak kick r...

For the 1st visit, aku dok kat dalam. Rupa2nya ada gak kerusi tuk pelanggan diaorang makan kat open air. Kali kedua aku pilih tempat open air. Takde rasa sesak sangat. Tapi tu la.. Aku lagik prefer laksa shack gak.

Mungkin aku blom bertemu ngan menu yg btol2 membuatkan aku terpaut. Hanya senarai mi nya yg pelbagai yg membuatkan hati aku masih melekat di sini. Next time nak cuba yg lain plak. De gak western food. Bagi mereka yg tak gemar mi.

Lets see what I had during the 2nd visit. (^_^)

Open air area. Masa ni aku tengah musim membawa diri. Tak malam kalu, tak pulang ke rumah la aku.

Ni la yg aku makan. Mi sama gak. Unik la mi ni. Cam tak de dalam pasaran je. Kuahnya adalah rasa seperti tom yam. De crab sticks, chicken balls & dim sum. So-so la.

Air tetap yg sama. The next visit, nak try air lain plak r. Tapi aku suka tol la bekas air tu. Unik. Nak cari kat ne ek???


~~~Next time aku gi, nak try western food plak la. Tapi kena tunggu gaji la. Baru semangat nak pilih sebab western food paham2 le. Mahal skit. Hiksss.. Bajet kena jaga. Tambah2 plak bulan April ni terlajak shopping sesaja.

No comments:

Google