Wednesday, April 8, 2009

pertama kalinya aku gumbire

Aku tak sangka betol ini adalah kali pertama aku rasa gumbire tuk stay back & menyudahkan keje di opis. Sebelom ni aku tak pernah berasa gumbire melainkan terpaksa rela gumbire. Hiksss...

Syukur la ada keje yg nak kena sudahkan by tomorrow before 10 a.m. Supaya tak kelam kelibut esoknya, adalah lebih baik aku sudahkannya hari ni. Dan dengan kata lain, takkan kelihatan canggung jika 2 hari berturut2 aku pilih tuk pulang lewat.

Tapi satu je la yg mematahkan semangat aku tuk stay back ni. Econ kat work station baru sy rosak. Rosak mean tak bleh nak on. Sebab apa??? Kerana kompresor nye rosak.

Semalam la mula rosak. Tetiba bleh black out satu ofis. Dekat sejam mencari puncanya. Lastly baru la tau yg menyebabkan black out adalah econ kat work station aku. Huhuhu... Seharian hari ni aku dok kat tempat aku tanpa sebarang penyejukkan sampingan.

Orang tak banyak dosa kot tu pasal tak rasa panas. Isk2... Serius la. Work station ku yg baru tidak menghubungkan ngan dunia luar. Takde tingkap. Satu situasi yg amat tidak best skali. Tak tau hari gelap ke cerah.

Cam skang ni, ketika aku dok menaip, tak perasan hari hujan sampai la bila terdengar bunyi guruh. Baru gi jenguk kat tingkap. Rupa2nya hari ujan.

No comments:

Google