Wednesday, April 29, 2009

blink2

Tersebutlah kisah....

Lihatlah. Dah tinggal 1 bar minyak. Aku maseh rilek saja. Tak silap aku ni dah hari ke-3 sejak aras petrol dok blinking.

Just to let u know, aras petrol keta ni akan blinking maser 2 bar lagik. Mengikut kata abah aku, kalau baru start blinking, petrol tu cukup tuk aku ulang alik ke opis selama 3-4 hari. Dengan syarat aku gi balik opis je la. Tak de jalan sampai ke town.

Sebelom ni, aku adalah sangat gayat biler aras start blinking. Walaupun baru pertama kali blink. Mesti aku cepat nak topup petrol. Sebabnya adalah kerna peristiwa keta yg dinaiki aku stop tengah2 KL gara kehabisan minyak. Ni sumer sebab orang terlampau konfiden. Isk2...

Tapi tu sumer kenangan. Kenangan yg tak harus aku kenang selalu. Hmm...

Seeloknya, driver perempuan, kalau nak berjalan jauh, pastikan kenderaan anda berada dalam keadaan terbaik. Bukan apa, tuk mengelakkan kejadian buruk berlaku. Jangan biasakan diri topup minyak biler aras minyak dah benar2 nazak.

Yeah... Aku dah topup minyak. Ni plak sebelum aku memulakan perjalanan keesokan harinya nak ke opis. Dah kire??? Bezanya adalah 13.2 km. Itulah jarak ulang alik aku ke opis. Dokek jo..


~~~Stop jap pasal isu makanan. Kang jemu abeh orang. Asyik nak citer pasal makanan je. Mana badan tak kembang. Hiksss...

No comments:

Google