Wednesday, September 3, 2008

tiga

Owh... Dah masuk bulan September 2008. Hari ni juga, kita telah masuk hari ke-3 bulan Ramadhan. Sekejap betul masa begerak. Hahaha... Aku berkata2 seperti orang lama. Terikut2 opah aku la tu. Pagi tadi opah aku baru je kuarkan statement sebegitu. Aku masih not in the mood to update my blog. Aku cuba la hari ni. Tengok berapa banyak entry yg mampu aku siapkan.

Semalam aku gerak balik dari Taiping sekitar jam 5.08 pagi. Aku sampai kat umah pacik aku kol 8.25 pagi. Tanpa aku sedari, aku hanya mengambil masa selama 3 jam & 17 minit. Tu termasuk dengan masa aku singgah solat subuh kat R&R. Singgah solat dalam 20 minit. Kalau tolak masa aku singgah solat, aku hanya mengambil masa sekitar 2 jam 53 minit. Perghhh...

Dahsyat jugak aku ni. Tak sangka betul. Aku bawa tak laju mana pun. Dalam 110km/j. Takot nak bawa lebih dari had. Kalau kena saman, aku gak yg kena bayar. Tapi de gak sesekali terlebih. Bila nak over take keta lain. Tak pun time kat jalan lurus. Tak sedar, kelajuan dah bertambah. Ehehehe... Ampunkan sy.

Bila aku sedar aku dah lebih had, cepat2 aku slowkan balik keta. Ramai juga orang yg balik pagi camtu. Kebanyakkan diaorang balik dari kampung, terus masuk opis. Agak aku je la sebab diaorang pakai baju kerja terus.

Ada satu kejadian pagi tu yg mengerikan aku. Kat satu jalan berbukit. Serius memang aku tak perasan kat situ de lori. Lampu lori tu tak terang mana. Mujur la aku cepat perasan & belakang aku takde kereta. Terus aku masuk ke lorong kanan. Fuhh... Time tu rasa jantung berhenti sekejap. Isk2...

Sampai je kat umah, aku berehat barang 30minit sebelum siap2 ke opis. Sebab aku lama tinggal opis, semalam aku kena la update a few things. Hari ni aku agak lapang. Tapi gambar2, aku tak transfer lagi. Ehehehe... Citer percutian aku disertai gambar, baru la masyuk. Hikss...

No comments:

Google