Wednesday, September 3, 2008

sok hari nya

Bangun pagi...
Gosok gigi...
Cuci muka (mandi sekali)...
Pakai baju cantek2...
Mari kita pergi breakfast...


Disebabkan bilik yg kami duduk tu bilik triple. So, 3 breakfast free. Kami de berempat - aku, Kak Ipah, Kak Pija & MaiH. So, tuk 1 kepala lebih kitaorang tong2 (share) bayar. Ni tuk buffet breakfast. Kena bayar RM26. Makan kenyang2 sampai la tuk next makan2 session. Aku berpakat ngan diaorang sumer tuk tapau. Kami telah menapau kuih pau & roti.

Gendang gendut tali kecapi;
Kenyang perut senang hati.


Next venue, kami nak ke Snow World. Harus masuk tu. Tuk merasai suasana musim sajli. Satu kepala RM10 sebab de kupon masa beli tiket masuk theme park hari semalamnya. Boleh masuk duk dalam tu semalam 45minit. Lama jugak la kan.

Bila masuk dalam tu, punya sejuk. Walaupun dah pakai baju yg maha tebal. Pakai glove lagik tu. Yg paling menarik sekali adalah main slide ais tu. 2kali aku naik. 2nd time naik, dah de pekerja snow world jaga. Dengan nakalnya dia telah melepaskan aku secara terbalik (muka aku belakangkan laluan turun slide). Ciss2..

Sempat jugak kitaorg curi2 snap gambar kat dalam tu. Walhal diaorang tak benarkan bawa masuk camera. Kami curi2 gak bawa masuk. Guna camera phone je. De la 2 keping gambar berharga RM30 yg telah kami beli. Tunggu MaiH scan & pass kat aku. Bleh aku tayang kat korang. Ehehehe...

Boleh dok seronok2 bermain ais sampai terlupa dah masa tuk kitaorang check out. Berlari la kitaorang balik ke bilik & packing. Mujur la pagi tadi tu dah packing. Tinggal beberapa barang je lagi nak masukkan dalam beg.

Dah check out, kami meneruskan agenda seterusnya iaitu SHOPPING!!!

MaiH berjaya mendapatkan sepasang baju & seluar. Aku hanya membeli sehelai shirt bewarna R3D. Hiksss... Tapi kami tak punya masa yg lama tuk shopping. Nak kena kejar cable car lagik. Aku & MaiH turun dulu sebab kitaorang nak teruk balik Tepeng petang tu jugak. Yg lain2 turun lewat petang skit.

Bas gerak on time. Aku suka. Ehehehe...

Bus balik lebih selesa dari bus yg aku naik masa naik ke kota keriangan. Holiday 2hari 1malam rasa tak mencukupi je. Mungkin di lain hari kita boleh organize holiday kita bersama kawan2 kita yg lain plak ye, MaiH. InsyaAllah...


No comments:

Google