Thursday, September 18, 2008

sucks!!!

A part from enjoying my outing, I feel really frustrated with the public transportation. Specifically, KTM komuter. Uhh... I had to wait for almost 1 hour. My journey took 30-40 minutes. A big sucks!!!

Bukan aku sorang je marah ngan condition camtu. Penumpang yg lain pun. Aku naik komuter kat Bank Negara. Mujur la jugak kat situ tak ramai orang. Tapi memang meletihkan terpaksa menunggu dalam tempoh yg lama. Aku perlu menaiki komuter arah ke Pelabuhan Klang. Di situ, komuter arah ke Seremban pun lalu gak.

Orang dah mula tak kesabaran menunggu tren yg tak kunjung tiba. Macam menunggu buah yg tak gugur2 tu la. Isk2...

Lepas 3 tren menghala ke Seremban lalu, baru la tren ke Pelabuhan Klang pun tiba. Uhh... Sampai terbakar la aku dok menunggu. Terbakar dek matahari petang. Terbakar dek perasaan tak puas hati lagi. In & out terbakar. Huhuhu..

Ramai tol manusia di dalam train ini. Aku bajet time dah cantek tuk pulang ke rumah tanpa mengganggu orang yg bekerja hari tu tuk pulang.

Mujurla naik train tu aku dapat tempat duduk. Kalau tak, lagi panas la aku. Ehehehe... Kepanasan yg tiada henti. De jugak orang yg berperangai tak berperikemanusiaan. Dah tengok pacik tua tu berdiri, bagi la tempat duduk. Ni tak, dok tunduk sembunyi muka buat pe. Bangun bagi laluan kat orang yg lebih memerlukan tempat duduk tu.

Naper aku tak bagi tempat duduk aku??? Kalau pacik tu diri tak jauh dari tempat duduk aku, memang aku dah bagi laluan buat pacik itu. Hmm...

Satu lagi adegan tentang 1 kapel chinese ni. Aku bukan nak berbau perkauman. Tapi menyampah melihatkan aksi mereka. Betol2 sebelah tempat aku dok. Kebetulan de seat kosong. Bf suruh gf dok. Tp gf tak mo. Dia tak gerak pun dari seat tu. Dia diri kat seat yg kosong tu. Aku ternampak jelingan org lain yg kena diri. Mungkin mereka dah kepenatan. Kalau dapat duduk, dapat hilangkan lelah sebentar.

Kebetulan pula 1 lagi seat kosong di belakang row seat gf dia. Gf dia cepat2 suruh bf dia dok. Pastu bukannya gf dia nak dok. Sebaliknya, gf dia dok berlutut plak pandang ke belakang. Nak gak ngadap muka si bf. Owh.. Mungkin korang kata aku jeles sebab aku takde bf. Takde masa la nak jeles melihatkan perkara sebegitu. Jelik ada la.

Cukup2... Di bulan Ramadhan ni, kena jaga tutur bahasa supaya orang lain pun tak memperoleh minus poin. Ehehehe...

No comments:

Google