Monday, September 29, 2008

iftar 5

Kali ni iftar bersama ngan kengkawan sekolah pulak. Kami bertiga je. Aku, Maih & Xara. Yg lain tak dapat nak join. Ni pun dah lebih daripada bagus. Kalau tak aku ngan MaiH je. Itupun aku tak kisah gak walau hanya berdua. Memang kami makan sakan tak hengat la. Tambah lak biler jarang tak jumpa camni. Well, bila dah lama tak bersua muka pasti banyak citer yg nak di update.

Xara skang dah dok jauh. Bukan senang nak bersua muka. Kalau dia dah pulang ke seberang laut, tunggu dia pulang ke semenanjung ni la baru boleh nak bersua muka pulak. Begini la lumrah hidup. Katanya sekurang2nya 4 tahun dia kat sana. So, punya masa lagik aku nak kumpul wang & fly ke sana, insyaAllah...

Cadang jumpa kol 5 ptg. Tapi masa tu aku baru pulang dari pekan ngan mak & adek aku. Manakan sempat. Harus terkocoh2. Anjakkan skit ke kol 5.30 ptg. Bersiap ala kadar je. No chnatek2 dressing. Lagipun sapa la nak tengok aku ini. Hiksss...

We had Kenny Roger's meal. Sangat kenyang beb. Aku makan tak abeh. Siap tapau pulang ke rumah lagik. Xara & MaiH did finish their food.

Sesampainya kami ke Tepeng Sentral teros kami gi reserved kan tempat & juadah berbuka. Yg sedikit menggelikan hati nurani aku ni bila lepas kami semua order juadah berbuka bleh nak teros blah. Nak kuar & meneruskan agenda seterusnya. Ramah mesra sungguh pekerja2 di situ.

Sebelum kami melangkah kuar, kami ditegur tuk membayar dahulu juadah yg telah kami pesan. Hiksss.. Kelakor la plak. Well, ni pengalaman pertama buat aku. Mana la aku nak tau. Mulanya abah aku macam tak baper nak bagi buka kat luar. Aku ayat lebih kurang skit, baru abah aku benarkan. Alahamdulillah...

Berjalan la kami kuar masuk dari satu kedai ke satu kedai yg lain. Survey. Lihat2 apa yg patut. Rasa seronok sangat dapat hang out ngan kengkwn. Semua orang pasti macam tu gak. Walaupun seharian aku sibuk berada di luar, mujur tak rasa kepenatan sangat. Terasa cepat masa berlalu.

Ronda sebelum berbuka, masing2 dah aim barang yg hendak didapatkan. Hiksss...

Aku pun dah aim gak barang yg ingin aku capaikan. Tapi terdapat suatu kisah disebalik barang yg ingin aku miliki itu. Uwaaaaaaa... I malu. Sangat. Mujur la kengkwn I sangat memahami. Thanx my dearest...

Berjalan2...

Tiba masa berbuka kami pun menuju ke tempat yg telah kami tempah. Masa menunggu tuk berbuka itu, masing2 dok tertoleh kiri & kanan. Perhati orang lain dah buka ke blom. So sweet. Ahaksss...

Lepas berbuka kami gi solat. Kemudian sambung kembali journey kami nak mendapatkan apa yg telah kami aim di awal ketibaan kami semua. Hahahaha...

Aku dapat sepasang kasut. Begitu juga dgn MaiH & Xara. Yei!!!

Selepas kami mendapatkan barang yg telah kami aim, kami meneruskan perjalanan makan2 kami. Tempat makan seterusnya adalah SR. Pe mende tu??? Nantikan dalam penceritaan aku di next entry. Enjoy ur day...

Juadah berbuka kami bertiga tuk hari tu. Semua nak gravy lebih. Aku tiru Xara n MaiH. Ehehehe...

Percubaan pertama tuk menangkap gmbar diri sendiri tak berjaya kerna tetiba je MaiH melintas depan aku.

Yei2... Berjaya akhirnya. Aku nampak kurus (puji diri sendiri). Ni mesti salah cermin tu yg telah mengelirukan mata aku dengan mengatakan aku kurus. Isk2...

M3 & cik Xara kat sebelah. Tapi tak muat plak muka cik Xara masuk dalam frame aku ni. Ehehehe...

No comments:

Google