Tuesday, September 16, 2008

o.t

Uhh... OT (overtime) di bulan Ramadhan. Terpaksa ma. Kalau pagi ni nak buat semuanya, memang akan kelam kabut tunggang terbalik la. Banyak tak banyak tu semalam aku balik lambat. Kol 7 sampai umah. Semua dah terhidang kat atas meja. Segan gila. Ye la. Aku hidup menumpang. Kena pandai berbudi ma. Walaupun sedara.

Kol 8.25 malam aku dah gerak semula ke opis. Dah le dengan membawa 2 bala tentera kecik. Tak terlayan aku. Mana aku nak siapkan keja. Mana yg si kakak tu skit2 panggil aku ngadu pasal adek dia. Aku pasang ultraman kat you tube. Kejap aje si adek tu melayannya. Mana la dia nak layan ngan ultraman bisu itu. Isk2.. Nak buat camne, speaker komputer tu rosak. Aku bagi kertas, diaorang berdua menconteng sakan.

Well, bagi mereka yg tak tahu meh la aku nak gitau. Boss aku adalah merangkap pacik aku. Aku gi opis semalam pun ngan pacik aku la. Pacik aku bawa dua anak dia. Ingatkan kejap je. Si kecik umur 2 tahun. Yg kakak tu plak umur 5 tahun.

Tiba-tiba............

Si adek tu buat projek. Projek besar. Dia ni memang camtu. Makan lebih skit je mesti nak berprojek. Dah le tak de bekalan. Ingatkan sejam je. Dekat 2 jam jugak la dok kat opis. Pacik aku merangkap bapanya telah mempaskan tugas membersihkan projek si adek kat aku. Tp aku wat tak tau je. Budak2 tu dah main kat bilik bapa mereka. Hikss...

Bila dah terperap dalam bilik, haruman yg dikeluarkan projek itu makin menjadi mega. Sebab bapanya dah tak tahan, bapanya merangkap pacik aku mengalah ngan aku. Dia gi basuh sendiri. Ha, boleh pun. Ingatkan tak boleh buat. Lupa plak aku nak stori kat macik aku. Balik kang la aku cite. Semalam sampai umah pun dah dkt kol 12.

Gerak dari opis dah kol 10.25 malam. Tu pun kena gerak awal sebab nak ke kedai stationary lagik. Nak beli persiapan tuk tender submission hari. (Ya Allah, minta2 kami terpilih tuk projek kali ni. Aminn...) Dari situ plak kitaorang ke Tesco Xtra. Macik aku pesan a few things yg dah abeh kat umah. Tu yg sampai umah lewat tu. Menyinggah banyak tempat. Takde masa aku nak kuarkan fon amek gambar mereka. Sibuk dok mengawal diaorang dua ni la. Hihihi..

Tapi kan syiok juga kuar ngan dak kecik ni. Si adek nye la. Tak meragam & meminta2 sangat. Yg leceh tu sebab adek tu cam spesis burung. Asal makan je nak buang. Bapaknya cakap tu penyakit keturunan sebab bapaknya pun camtuh gak. Toksah kata la orang lain. Adek2 aku semuanya camtu. Penyakit keturunan hanya turun kat lelaki je la. Hahaha...

OT banyak jam juga la aku. Petang 1 jam setengah. Malam 2 jam. Tapi takde allowance la. Dah besa pun. Lagipun I dok menumpang umah orang. Lalalala... Kira hubungan timbal balik la ni..

No comments:

Google