Monday, September 15, 2008

selepas cuti 2 hari

Gerak dari umah semalam dah kol 9.45pm. Rasa berat je nak balik & keje semula. Begitulah lumrahnya bila bercuti. Hehehe...

Dah le mak aku gitau yg Eli (anak orang yg jaga adek aku dulu2), cuti sebulan. Lepas raya baru start keje balik. Wah, enak bangat. Sebulan berpuasa di rumah. Aku pernah gak sebulan penuh berpuasa di rumah. Masa tu 1st year di uni.

Mesti la syiok dapat puasa sebulan kat umah. Tapi satu je yg tak syioknya bila hari2 aku yg kena sediakan juadah. Pe2 je la yg terlintas kat fikiran aku masak je la. Walaupun menda yg aku tak pernah masak sebelum tu. Ha, nasib famili aku ni bukan jenis memilih. Apa yg aku masak, diaorang makan je. Janji makanan yg aku masak tu tak akibatkan sakit pewot. Hahaha...

Berbuka semalam pun, penuh gak meja ngan makanan. No picture la. Memang ikotkan aku nak je potretkan. My phone plak tak punya kuasa yg cukup. Charger de satu. Tapi de 5 phone nak menggunakannya. Aku terpaksa beralah sebab aku punya phone lain. Yg phone camera tu tak baper diutamakan la. Hiksss...

Aku tak pasti hari ni aku punya kesempatan ke tak nak update. Yo la... Aku sorang je kat opis. Aida tak datang keje. Katanya kena cirit birit. But I think I know her real reason in not that. De reason lain naper dia tak datang keja hari ni. Aku diamkan ajo la. Hmm...

Owh... Lupa plak nak khabar. Aku sampai kat umah dah dekat kol 1 pagi. Siap2kan diri, pastu tido. Nyenyak gak aku tido semalam. Selsema aku dah ok skit. Tapi tak ok sepenuhnya. Alhamdulillah. Pagi tadi lupa plak nak makan vitamin C. Dah le buah oren yg aku beli ngan mak aku masa gi Giant semalam lupa nak potong & makan. Haihh..

Menurut MaiH, buah2 yg mengandungi vitamin C ni dapat menyegerakan pemulihan selsema. Aku nak mencuba la. Pastu bleh plak aku terlupa. Huhuh... De la lagi a few things yg aku terlupa. Hiyarkkk!!!

No comments:

Google