Saturday, July 19, 2008

tlg fahami daku

Plan aku tuk hari ni. Lepas keje nak gi cari tudung tuk kenduri next wik. Mak aku cam agak beria nak suruh aku berhias. Macam la aku nak kawen. Anakmu ini bukannya tak cantek. Tanpa berhias pun tetap cantek, walaupun kelihatan sedikit pucat. Ahaksss... Maaflah kalau ada yg rasa loya ngan statement sy sebentar tadi. Ehehehe...

Ni 1st cousin aku yg kawen. I'm the 2nd. Kalau ikot turutan, it should be my turn next. Tapi blom de banyangan mahupun bau2an. Aku tak kesot sgt pasal tu sbb aku yakin semuanya telah diaturkan. Pasti ada kebaikan yg terselit. Cuma tak dpt dilihat ngan mata kasar je.

Masalahnya satu la. Nak meyakinkan org2 yg hampir dengan aku terutama sekali mak aku. Agak sukar. Aku rasa tertekan skit sbbkan itu la. Aku rasa bukan aku sorang je yg mengalami masalah yg serupa. Ramai di luar sana yg turut menghadapi kesukaran yg sama.

Aku tak berapa nak amek hati sgt kalau org luar dok tekan or pressure aku pasal tu. Tp kalau parents aku yg dok ungkit, pasti aku akan makan hati berulam jantung. Aku cuma mengharapkan sedikit pemahaman dari kedua2 parents aku.

Aku sorang je yg kelihatan seperti optimis dlm hal sebegini. Kalau ada Acu kat sini, mungkin dia dapat meyakinkan mak aku pasal tu. Plzz understand me, mak..

Ari tu aku terlupa nak letak sendal je kat pintu hati aku. Aku tutup & terkunci. Pastu kunci letak rata2. Dah tak jumpa nak cari. Tol tak MaiH?? Ahaksss..





~~~Napa aku tak berasa excited pun ek??? Tak cam masa Wanee nye kenduri. Beria. Bersemangat jitu. Ni, aku tak rasa walau secebis penangannye. Cemburu?? Tak mungkin. Hmm... Aku harap semuanya berjalan seperti yg telah dirancangkan.

2 comments:

mysenoir said...

kuang3. btoi2. pasni i nak p beli penyendal baru. utk preparation masa akn datang. hehe. tapi hope there won't be another time for me nak guna penyendal lagi. uhhuhu

Anonymous said...

i'll pray for u so that u won't need another penyendal. aminnn..

kalau u dah de penyendal baru tp tak nak guna dah, meh donate kat i. ehehe...

Google