Thursday, July 17, 2008

dia pergi takkan kembali

Melankolik skit tajuk entri ini.

Begini ceritanya. Aku pun hampir terlupa. Tetiba je teringat balik. Mungkin sebab emosi aku kembali pulih sedikit selepas berbicara ngan Cik Shema sebentar tadi. Ehehe... Thanx Shema..

Siapa yang pergi???

Siapa yang tak kan kembali???

Ni teori aku la. Aku rasa dia pergi dan takkan kembali lagik sebab semua barang yg pernah diberi telah dipulangkan kembali. Aku pun hairan mendengarkan pekhabaran itu. Sekali lagik akan ada sesi temuduga. Boring!!!!

De sorang jurutera tapak ni. Yg aku diberitahu dia dimarahi oleh project engineer. Aku tak pasti la kene marah camne. Aku rasa paling teruk pun maybe kene tengking. Aku agak je la. Takkan sampai kene belasah plak kot. Aku tak rasa plak camtuh.

Yang kene marah tu budak baru. Keje pun tak sampai sebulan lagik. Dia masuk 26 Jun. Hari ni baru 17 Julai, dia dah cabot. Sebab yg aku diberitahu, dak baru ni kene marah ngan pekerja senior. Merajuk. Cabot tinggalkan site camtu je. Abeh ditinggalkan sim kad yg company bagi. Kompem la dia takkan kembali semula bekerja, rite???

Baru kene marah. Kemusykilan yg timbul, budak junior ni lelaki. Isk2.. Lelaki kalau merajuk teruk sampai camtuh. Aku tak rasa dia merajuk. Ni dia memang niat nak cabot terus. Isk2..

Org kata dia kacak. Kacak pada rupa kalau perangai tak kacak nak wat pe. Jiwa tak kental. Baru dihujani rintik2 dah terkoyak. I admit, kalau aku dlm tempat dia pun aku akan terasa juga kalau kena marah. Kene tengking. Drop my water face. Saper yg tak malu???

Tp tak gentleman la wat perangai macam tu. Melarikan diri macam tu. Kot ye pun ko tak tahan keje kat site, pressure, bawa2 la berbincang. Setahu aku, semua pekerja senior termasuk bos boleh dibawa berbincang.

Aku membuat spekulasi yg budak ni dapat tawaran yg lebih lumayan. Maka nya dia mengambil keputusan tuk mengundur diri. Tp dengan cara tak gentleman. Kot ye pun kalau ko de prob ngan famili, u shuld talk with your boss. Ni dia lansung tak respek ngan mereka2 yg lebih senior.

Hmm...

Naper aku mcm panas semacam plak. Ehehehe...

Sampai sini sahaja bingkisan aku tuk budak yg melarikan diri dari site.

No comments:

Google