Monday, July 28, 2008

penat + letih

Agak sakit2 badan aku pagi ni. Beserta dgn rasa keletihan. Pagi mata sedikit kelat nak membukanya. Isk2.. Aku pun tak tau la macam mana tuk aku biasakan diri tido awal. De yg kata dok dlm bilik, pejam mata, nanti bleh tertido. Tidak bagi aku. Walaupun kepenatan, tak mudah aku nak terlena. Bunyi bising skit je dah wat aku tersedar. Telinga lintah btol. Haihh... Kesannya, hari ni aku terasa extreme penat. Owh.. Terhiperbola plak sy. Takdela extreme sgt. Kalau tak penat tu, bukan kenduri la namanya.

Kaki ku lenguh sakan. Mana taknya, ni gara2 berlari memakai kasut yg agak tinggi. Adek aku punya pasal la ni. Huh.. Nak marah lebih2 pun tak guna dah. Hari Sabtu malam Ahad, adek aku nak balik kampus dia nek bus kol 10 malam. Mula2 abah kata nak hantar sampai ke LRT je. Sekali tu abah kata, jom la kita hantar sampai stesen putra. Maka, kami 3 beranak naik la train gi stesen putra.

Masa tgh tunggu train tu, adek aku sakit pewot ya amat. Dah tak tahan. Nak gi memuras. Elok lepas dia sudah memuras, train dah lepas pun. Haihh.. Kalau ikotkan LRT star memang cepat nak dibandingkan ngan komuter. Tp bila blah malam, kekerapan train datang agak lambat skit. Selang 10-15minit. Masa kitaorang naik train, jam dah kol 9.50 malam. Adek aku kata yg bus transnasional lmbt 5minit. Tp yg transnasional yg aku naik gerak tepat pada masanya. Huh.. Nak sgt adek aku bertekak ngan aku.

Sampai je kat stesen PWTC, kene berlari plak gi stesen Putra. Masa tu dah pukul 10mlm. Dengan harapan bus tak gerak lagik. Ha, skali tgk bus dah gerak pun. Burn la tiket berharga RM30. Kena beli tiket baru. Mujur jugak ada 1 lagik tempat kosong kat Sani ekspress. Dapat la dia balik mlm tu gak. Naseb la mak I tak ikot gi hantar. Kalau tak, bukan telinga adek aku je nanas. Telinga aku pun sama. Hahaha...

Abah aku rilek aje. Tak bising2 pe pun. Sebab kene berlari tu la kaki aku ni dah sengal2. Hiyarkkkk... Buat adek aku, len kali tahan pewot skit. Ni tak, skit pun tak leh nak tahan. Pdhal kat umah dah kosongkan tangki sebanyak 2kali. Isk2...

No comments:

Google