Tuesday, July 29, 2008

restoran anje

Nasi beriani gam Johor restoran Anje.

Yupsss... Akhirnya aku telah pergi menjamu selera di situ. Setelah beberapa ketika aku seperti mengidam bangat ngan nasi beriani. Tak percaya bleh tanya kat MaiH. Baru last 2weeks kalau tak salah aku, ada aku kata kat MaiH yg aku kepingin nak makan nasi beriani. Alhamdulillah, dengan tak dirancang, Ahad lepas aku telah dapat menikmatinya. Ehehehe...

Girang betol aku ni biler bercerita bab makanan. Bukan nak hiperbola kan la. Tapi nasi beriani kat situ memang enak la. Wat pengetahuan kawan2 yg biasa makan kat situ & dah lama tak makan kat situ, restoran tu skang ni dah buka pintu lagik 1. Makin luas dah le. Bukan itu je. Makanan pun dag naik harga. Dah naik RM1. Tp sebab keenakannya tak boleh didapati di tempat lain lagi, maka aku tak kesot sgt ngan harganya.

Kesedapan nasi beriani tu turut diakui oleh abah aku. Malah abah aku pernah je bawa kawan2 abah gi makan kat situ juga. Tempat tu tak jauh ngan pusat latihan kat Bangi Lama. Restoran tu terletak dekat section 15, Bangi. Bleh la korang pergi merasainya bila berada di Bangi. Kalau ikotkan, kat Bangi memang banyak tempat makan. Yg best2 & murah pun banyak. Ehehehe...

Paling masyuk sekali ayam kampung goreng. Fuhhh... Terangkat beb. Mase tu aku tapaukan je. Nak bawa gi kat adek aku kat Melaka. Abah kata kalau makan kat kedai tu lagik enak la. Hmm.. Ntah. Aku rasa sedap je walaupun tapau. Aku menikmatinya dengan lemah lembut. Wakakaka...

Ayam goreng kampung yg mengiurkan. Ehehehe...

Sebab aku makan slomo, sampai adek aku cedok nasi aku sama. Ahakss... Naseb baik la kakakmu ini makannya slow & bleh bertolak ansur kalau kene makan skit je pun. Ehehehe... Paling berebut sekali ngan lauk ayam goreng la. Rasa macam tak cukup. Aku amek bahagian kepak je. Flying without wings. Hahaha... Tak masuk dlm citer langsung.

Abah aku citer kat pacik aku pasal keenakan nasi beriani tu. Pacik aku dah berminat nak mencubanya. Siap tanya lagik kat mana kedai tu. Selalu pacik aku makan kat JM Beriani. Mahal. Rasa tak boleh lawan la ngan beriani gam Johor kat Bangi ni. Ehehe... Kalau dulu, pergi kol 2, mmg takde harapan la nak menjamah nasi beriani. Dah abeh. Kene gi awal. Kalau sampai time lunch hour, kene beratur panjang la.

1st time aku bawa abah aku gi makan kat situ masa hari konvo aku. Terus abah jatuh centa. Ehehe.. Sedap. Mana orang tak jatuh centa. Tak lama lagi nak berlangsung konvo ke-36. Hmm.. Cepat tol masa berlalu. Dah setahun hari graduasi aku.

Kenangan... Bila lagik aku nak pi makan??? Hmmm...


Lauk pauk lain yg tidak kurang enaknya.


Pekerjanya yg tgh tapaukan lauk pauk tuk aku. 5 bungkus nasi beriani. 3 ayam goreng kampung. 2 daging masak pe tah.



***Aku curi2 amek gambar. Tu pun ada gak orang yg perasan. Segan I..

No comments:

Google