Thursday, July 10, 2008

sandwich telur

Ehehehe... Bukannya aku nak letak resipi kat sini pun. Takde resipi yg spesifik pun. Semalam aku ngan kerajinannya telah membuat sandwich telur. Dengan menggunakan telur rebus dr kenduri Kathy. Lalala...

Tak rugi la dpt telur rebus. Bleh wat sandwich telur. Sebelom ni tak pernah plak aku wat. Selalu kalau dpt telur masa gi kenduri aku akan simpan dalam peti ais je. Nanti de la org yg masak wat sambal telur. Tp aku bukan makan ni. Ni sumer dtg dari idea si Dj la. Maser on the way nak balik dr kenduri hari tu, beria dia kata nak wat sandwich telur. Aku pun bersemangat la.

Maser skolah dulu pernah la aku blajar camne nak wat. Tp ingat2 lupa. Blajar masek kelas ERT-KH. Ekonomi Rumah Tangga - Kemahiran Hidup. Aku skolah sumer pompuan dulu. Aku tanya Dj camne nak wat. Die kate letak lada sulah skit. Aku lak tak puas hati sbb skit sgt ingredients yg ditambah. Lalu aku pun tambah lagi extra bahan2.

Rupa telur rebus setelah dihancurkan.
Pastu campur la bahan2 lain seperti sedikit garam, lada sulah, lada hitam & sedikit bawang besar yg dipotong dadu.

Aku letak lada hitam, garam ngan bawang skit. Ingat nak potong cili gaul sama. Tp tak rajin plak. Hahaha... Pastu kat roti sapu Mayonis. Yummyyy... Lemak berkrim. Serius. Menjilat ibu jari. Saper2 yg tak suka mayo bleh la sapu majerin/mentega. Penambah rasa je. Kalau tak nak pun tak pe la. Tak paksa pun. (^_^)

Aku letak mayonis. Tu saja nak tayang botolnye. Besarkan??


Siap letak dlm bekas tuk santapan pagi ini. Buatnya semalam.


Gegar skit gambar sbb kamera yg aku guna takde anti-shock. Ehehe.. Gigitan terakhir.

Tuk lebih perasa pedas bleh la rasanya kalau korang letak cili yg telah dipotong dadu. Ni sebagai cadangan je. Alahai... Tak sabar la plak nak tunggu dapat telur kenduri lagi. Leh wat sandwich telur yg yummy lagik. Nak harapkan aku rebus??? Takde la kot.


***Rugi la Dj tak dpt tgk gmbr2 yg terpampang di sini. Ehehehehe...

No comments:

Google