Friday, July 11, 2008

rezeki

Alhamdulillah... Murah rezeki aku hari ni. (^_^)

De 2 orang hamba Allah telah bermurah hati tuk sponsor breakfast aku. Mula2 si Aida, belikan aku kuih. Macam donut. Tp intinya sardin. Tak abih pun lagi aku makan, sorang lagi tapaukan tuk aku & Aida plak bihun goreng. Kali ni abang Titam plak belanja.

Aku belanja apa kat diaorg?? Dulu aku pernah belanja Aida lunch. Masa dia baru mula kerja. Saja la suka2. Cuba kalau org lain belanja korang makan sekali sekala, tak ke korangrasa gumbire. Suatu penghargaan rasanya.

Donut inti sardin - 3 = RM1.00


Bihun goreng + telur sambal.
Simpan tuk lunch la. Save budget. Wakakaka...


Moga murah rezeki diaorang.

Kalau ada sumur di ladang,
Boleh hamba menumpang mandi,

Kalau umur panjang,

Esok2 belanja la lagi.


Ehehehe... Pantun yg telah aku ubahsuai.



***Mulanya aku plan nak breakfast nasi kerabu kat kedai bawah opis ni. Dari semalam lagik dah berangan nak makan nasi kerabu. Sampai opis je, aku dihulur kuih oleh Aida. Pastu, abang Titam plak bw naik makanan tuk ktorang. Alahamdulillah. Rezeki...

No comments:

Google