Thursday, July 17, 2008

home sick

Mungkin itu yg menimpa aku sekarang ni. Yg menyebabkan emosi aku turun naik. Cerah. Mendung. Kilat sabung menyabung. Kembali cerah. Owh... Itu lah lumrah kehidupan. Roda kehidupan yg sentiasa berputar. Kt takkan sentiasa berada di atas. Terkadang, kekecewaan yg datang membuatkan kita sedar dan tak hanyut dibawa harus. Mengucap syukur, alhamdulillah.

Semalam de rancangan destinasi bajet. Tempat yg dikunjungi adalah kampung halaman aku. Lagik la membuatkan aku teruja nak balik kampung. Membuatkan aku bertambah home sick. Seingat aku, masa aku student dulu, wajib aku balik umah sebulan skali. Nak ikotkan, skang ni dah lebih 2bulan aku tak balik.

Bukan ada apa pun yg menanti aku kat umah. Tp suatu kepuasan bila dpt blk berehat dirumah. Menghirup udara segar di kampung. Ahaksss.. Kampung la sangat. Menghayati setiap pembangunan yg ada.

Wow... Dgr khabar, dah byk pembangunan yg berlaku. Dah lama aku tak blk dah hanya meronda di sekitar Taiping, bandar indah permai. Ehehe...

InsyaAllah, kalau takde aral melintang aku nak blk sambut puasa kat umah. Tu pun kalau aku dibenarkan bercuti. Nama je keje ngan pacik sendiri. Nak dapat cuti susah.

Pagi tadi aku sampai 5 minit lewat. Budak baru kat opis aku ni dah mula cuak. Cuak aku tak mai keje. Isk2.. Apa yg nak dicuaknya?? Kalau macam ni, macam mana aku nak cuti. Dia bukan 1 hari keje. Dah nak masuk 3minggu pun.

Huhuhu...

Nak blk tepeng...

1 comment:

Anonymous said...

aku pon nak balik tepeng...lama gile tak balik....lama dh tak mkn mknan kat tepeng (aku tgh lapa sbnrnye ni...hehehe)

Google