Tuesday, July 29, 2008

pagi-makan-breakfast

Hye kengkawan!!!

Alhamdulillah, dah makin kurang rasa kepenatan aku. Asal balik kerja mesti aku nak terlelap jap. Pastu, bila malam susah la nak tido. Huhuhu... Tp agak awal jugak la aku tido semalam. Ada aku sembang2 sat ngan macik aku. Dikhabarkannya kepada aku yg kat kompleks PKNS de pameran buku. Ni kene pergi ni. Kot2 de novel menarek. Dah lama jugak aku tak baca novel melayu. Bukan dah ketepikan. De la sebab2nya. Kalau aku gitau kang, korang gelak plak. Isk2... Bila dah sedia nanti akan aku beritahu kepada korang semua. Ehehe..

Pagi ni murah tol rezeki aku. Aku dah bawa bekal mi goreng dari umah. Si Aida plak tapaukan kuih tuk aku. Dah selalu sangat. Isk2.. Aku pun dah naik segan ngan dia. Hari2 dok tapaukan tuk aku. Aku tak suruh pun. Ala.. Takat aku belanja dia lunch sekali ngan tumpangkan dia sekali je. Isk2.. Wat aku segan je ngan dia. Aku datang opis pepagi memang sempai on time je. Mana la sempat nak menyinggah mana2 tuk beli breakfast. Kalau ada pun aku tapau je breakfast dari umah. Memang murah rezeki makan aku skang ni.

Akibatnya, jisim saya telah bertambah. Aduhyaiii... Kalau dulu maintain je. Sekarang ni dah bertambah plak. Kena mula kontrol makan balik. No more dinner. Kalau nak dinner pun, cannot eat rice. Other than rice. Or just drink juice. Ahaksss... Tengok la baper lama aku dapat bertahan dgn dinner yg sebegitu rupa. Kenapa aku nak diri dari dinner?? Sebabnya sekarang ni aku memang dah jarang tak lunch. Setiap hari pasti aku lunch. Ahaksss...

Tp yg aku musykil skit, bleh plak ada sorang macik aku ni tegur aku dah kurus. Fulamak... Wat I teruja nak makan je lagik. Aku ni pantang biler orang kata aku dah kurus. Pastu aku pulun makan tak hengat dah. Ikot sedap selera je. Rindu btol nak bersenam.

No comments:

Google