Monday, July 7, 2008

~shah.alam~seremban~alor.gajah~

Semalam aku berjalan sangat jauh. Lebih kurang 350++ kilometer. Mula dr Shah Alam, aku menuju ke Seremban tuk menghadiri majlis akad nikah & kenduri Kate. Pastu gi plak melawat adek aku kat Alor Gajah. Jauhkan perjalanan aku???

Seawal 7 pagi aku dah kuar rumah & lewat 7 petang br aku tiba kat rumah semula. Alhamdulillah, perjalanan berjalan lancar. Penuh ngan akitivit makan2. Ahakss..

Ni adalah kali ke-2 aku berjalan jauh. Ehehe...

Biler aku citer kat macik aku perjalanan aku yg jauh semalam, macik aku kata mesti aku kepenatab. Uhhh... Memang pun. Tp aku tidaklah ketiduran awal. Isk2.. Kol 12 tghmlm gak aku mula belayar. Pagi ni aku bangun awal. Yg wat aku heran, aku kuar rumah lewat plak dr hari yg aku bangun lambat. Huhuhu...

Dah blk umah baru aku tersedar yg aku takde pun amek pics lauk pauk kenduri Kate semalam. Adoiii la... Lauk pauk nye sedap beb. Menu kampung. Aku stori je la. Kalau de gmbr kang lagik korang terliur plak. Hahaha...

Antara menu lauk pauk semalam ; daging salai masak lemak, ayam goreng berempah, acar, ayam masak itam ngan kentang, ikan masin, kacang buncis black pepper ngan ayam, ulam + sambal belacan.

Sedap beb!!!

Jue siap tambah nasi lagik. Blah kanan aku tak prasan plak saper yg makan bertambah. Ehehehe... Aku rasa the guys tambah kot. Owh.. Sara pun tambah gak. Aku dah amek nasi banyak masa mula makan. So, aku tak tmbh. Lagipun bj aku pakai semalam, pinggangnya sempit skit. Isk2... Kalau tak, sedap gak aku menambah.

Mmg kene ngan taste aku la lauk pauknya. Pedas. Yummy!!!

Of coz la lauk pauk tu makan ngan nasi putih. Takkan la nak tibai ngan nasi minyak. Mcm tak kene je. Owh.. Maseh terasa lagik lauk pauk yg di mkn semlm. Kat umah, macik aku masak nasi ayam. Dinner pun aku tak tegoda ngan nasi ayam tu. Betapa kuatnya penangan lauk kenduri Kate. Hahahaha...

Maser kenduri mcm ni la baru bleh berjumpa ngan kengkwn lama & kwn baru. Antara org yg aku jumpa semalam ; Yumi, Maisarah, Meena, Amy, Ina Jr., Labu, Pa'an, dak2 aktuari yg lain + new frens ; Jue & Sara. Hmm.. Tak lupa jugak ngan raja sehari semalam la. Ehehehe...

Taniah wat Kate & hubby, Ariff.

2 kali jugak Ariff kene akad sbb yg pertama kali tuh kadi kata Ariff sambut ngan semangat yg kureng. Ehehehe... Kali ke-2 baru dgr sore Ariff.. Kuat. Clear. Pastu cam de skit sound marah. Ahakss.. Aku nye intepretasi je la.

Lepan kenduri Kate, aku & Dj menuju ke Alor Gajah plak. Adoi la adek aku yg bertuah ni. Byk2 mende yg die pesan, bleh die pesan kat aku minyak rambut semata. Isk2... Bukan murah plak tuh. RM22.90. Budak2 zaman skang. Walaupun lelaki, maintenance tinggi. Ngalahkan d guls.

Takkan la plak aku nak gi lawat die ngan kosong. Aku pun membwa la bersama aku sedikit makanan. Bersama2 la aku, Dj & adek aku memakannya. Puas la adek aku. Byk potong gak die mkn. Aku mkn 1potong setgh. Dj mkn sepotong. Apa yg potong2 tuh??? Piza jejari yg baru tu. Ehehe... Baikkan kakak ini?? Siap bawa Piza lagik. Hahahaha... Masuk bakul angkat sendiri.

Sekejap je aku kat tmpt adek aku. Tak sampai sejam pun. Mula2 aku bajet dr umah Kate ke tempat adek aku takde la jauh mn. Skali....

Sejauh mata memandang la gak. Ehehehe...

Penat???

Terasa la gak. Dj ngantok on the wat nak ke tempat adek aku. Tp aku yg 'baik' ini tak bg die tido. Hahaha.. Naseb ko la Dj. Dpt pilot cam aku ni. On the way blk, aku plak dok nguap2. Keta byk dah biler blah ptg. Byk keta plat Singapore..



***Pics will be update later. Terlupa nak bw kabel la. Huhuhu..

No comments:

Google