Thursday, June 26, 2008

zizan nin

Di Ala Carte at ntv7 (must have Adobe Flash Player, baru leh nonton v.clip yg aku letak kat sini)



Suka tol aku tgk Zizan Nin di dapur. Smbil menonton sambil aku sengih sesorg cam kerang busuk. Zizan cam ni org N.9 jo.. Cara die speaking tuh. Alahaiii.. Sangat comey la. Dah lepas hiris halia bleh plak die bau jari jemari die. Hikhikhik.... Die kenal jenis2 tepung gitu. (=^_^=)



Kagum2.. Aku suka aksi Zizan Nin kat dapur. Langsung tak kekok. "Ko cari dlm tuh. Tak jumpa kalau panggil la". Ehehehe... Cara Zizan yg curios tuh pun comey je kat mata aku. Alahaiiii... SAYA SUKA ZIZAN NIN. Excited tol Zizan mem'blend'. Siap ngadu kat chef yg kepala udang tertanggal maser tgh menggoreng. Isk2... Sumer aku rasa comey.Nak guna sudip tuk kuarkan bhn yg dah dikisar. Baru rock. Redah je... Lurut... Otai kata chef.. Fuhhh.. Tangkap??? Comey lagik.. Kaco ngan cepat & penuh semangat.
***Yumss... Ko ingat lagik tak satu rancangan promosi brg2 kat tv yg kt suka tgk suatu masa dulu. Benda kisar2 gak. Yg bleh wat ice blended lagik tuh. Ingat tak?? Pe tah nm barang tuh aku tak ingat plak.



Potong sayur pun die tak kekok. Perghhh... Sempoi je. Pastu citer pasal kehebatan mak die angkat lesung baru trus dr lesung masukkan bahan2 ditumbuk dlm kuali. Die bangga ngan mak die. Cara Zizan citer pasal kehebatan mak die kat chef pun pun comey. Aduhyaiii... Owh... Baru aku tau naper org suka beli daging batang pinang. Bahagian tuh kurang liat.

Tak sabar rasa nya nak mencoba resipi yg Zizan masak ni. (^_^) Sblom ni takde plak aku tergoda, terpesona ngan Zizan ni. Sejak aku nonton episod ni, aku jadi tersuka plak kat die. Lalalala...

*** Aku suka lihat lelaki yg tak kekok kat dapur. Dulu dah berjumpa ngan lelaki yg agak mahir keje2 dapur. Tp sayang, bukan jodoh.. Ehehehe... Len kali kalau berjumpa lagik, takkan aku lepaskan. Miahahaha... Tak kesot pun kalau laki tuh takde skill kat dapur. Kalau de skill, extra poin la. Uiksss... Terlebih sudah saya ini...

4 comments:

Anonymous said...

commmmeeeeyyyyynnnyyyeeerrrrrr zizan.....hehehhe

Anonymous said...

tau tak pe.. dah le ngan skill masak2. i like. ko bayangkan selama setgh jam smlm aku dok tgk diaorg masak smbil senyum sumbing cam org layan citer jiwang. adushhh...

pastu raser hepi sgt. raser cam syiokkknye.. nak masak gak le. wakakakaka...

mysenoir said...

waaah... jatuh chenta laaa. da la handsome. comel je masa dia susun broccoli tu. lg satu udang butter prawn? hahaah. comel nye sangat

i love u zizan! (eh?) hehe

Anonymous said...

he is so adorable. cam baby pun de gak. cam nak hug je zizan tuh. tak mo lepas2 dah. muleh??

byk2 kali 1 tgk vclip ni pun tak kesah. nnti nak try la wat butter prawn tuh.

Google