Wednesday, June 25, 2008

milo shake

Tetiba teringat nak berkongsi kisah ngan korg mcm mn emosi aku blk keje smlm. Ehehehe... Kelihatan smlm aku bermood yg kurang baik. Penangan harga petrol naik ni memberikan impak yg besar skali dlm idup aku. Aku bleh jadi panas yg smpai rasa sakit dado den la.. Ahaks... Dah sound cam emosi aku dah stabil skang sbb aku mula merapu. Hikhihik... Alhamdulillah. Emosi aku dah sehat. Blk smlm aku dok nak bebel kat adek aku maser dlm keta. Tp tak jadik. Bebelan separuh jalan sbb adek aku bukan mo layan aku. Isk2... Tak pandai tol nak amek ati kakaknya yg seorg ini. Huh... Sampai umah, idea yg tiba dlm kepala otak aku nak wat milo shake. De gak rasa nak mandi. Cara tuh pun leh wat aku cool down gak. Tp raser nak wat milo shake tuh lagik tinggi. Ehehehe... Pe lagik. Maju ke dapur la aku. Ni la hasilnya.

Tara... Penuh satu tumbler aku wat milo shake. Minum sampai kembung pewot. Kenyang la dibuatnya.


***Maafla ye. Yg jadik latar tuk tumbler ni posing selerak skit. Ehehehe...

Kenyang minum milo shake ni sampai tak yah dinner dibuatnya. Tp aku dinner gak. Meratah ayam. Ehehehe... De kisah kelakor pasal lauk ayam semalam. Kelmarin pun bibik kat umah tuh masak ayam masak merah. Semalam pun die masak gak ayam masak merah. Dua jenis la kiranya. Adek aku makan dulu dr aku. Aku tanya la kat adek pe bezanya 2 lauk ayam masak merah yg bibik tuh masak. Adek aku jawab. "Satu lauk smlm, satu lauk hari ni".

Bile turn macik aku plak makan. Die tanya kat aku soklan yg sama yg aku tanya kat adek aku. Aku dah gelak2. Aku suruh la adek aku jawabkan. Adek aku jawapan yg sama seperti yg dia jawab soklan aku. Gelak besar la macik aku. Adehhh... Bibik ni. Pandai la plak wat klakar. Kot ye pun nak masak lauk aym dua hari berturut2, wat la kaler lain.

Pe2 pun, rasa dua jenis ayam masak merah semalam mmg lain la. Satu tuh die masak buh sos cili + sos tomato. Satu lagik jenis lauk tuh die tumis ngan cili kisar je. Terer tak aku teka??? Aku mmg terer skit kalau bab2 makanan. Aha... Baru aku sedari sumthing. Aku de talent dlm bidang rasa merasa makanan. Ni diakui opah aku. Sejak kecik la. Dr usia aku 4,5 thn aku dah pandai kenal rs masam, manis, pahit. Owh... Bangga2 ngan kebolehan sendiri. Ehehehe...

No comments:

Google