Friday, June 20, 2008

all the best

Another interview session will be on today. Same goes as yesterday session. Wish them all the best. Good luck...

Today's interview is for the site engineer post. Ramai gak yg sent their resume. Short listed de 6org. Tp yg dipanggil interview hanya 3org. Kalau 3org ni tak mai sok, maka nya baki lagi 3org itu akan dipanggil. Buat keje interview org bukan la suatu keje yg menyeronokkan. Ni berdasarakan pengalaman sorg macik aku. Mcm2 ragam fresh grads mahu pun yg dah de experience keje. Yg fresh grads, de dtg terlampau darah gemuruh. De yg terover konfiden. Cakap meleret. Uishhh...

Performance aku maser kene interview, dr penilaian aku mengenai diri sendiri, sgt la teruk. Yo la kan. Aku nye English mmg hancur la. Serius beb. Walaupun aku seorg siswazah. Tp English aku takat besa2 je. Tambah plak biler aku di interview bangsa asing. Konfiden level aku jatuh merudum. Dunno y. Bangsa lain tuh pun tak semestinya diaorg pandai cakap omputih. Aku la yg bersalah. Cepat sgt konfiden level aku merudum. Tak yakin ngan diri sendiri tol. Salah aku.

Owh.. Aku ni. Nak wish gud luck je. Aleh2 aku la terbebel melampau terlebeh. Adushhh.. Ampun ye. Continue menunggu kedtgn candidates tuk di interview. Aku nye tugas memberi pandangan dr mata kasar aku start dr diaorg masuk opis ni. Isi borang. Hingga ke diaorg masuk bilik bos tuk di interview. Yg skit membebankan aku. Bos aku suka tanya, nak amek ke tak dak tuh. Pdhal yg wat interview tuh bukan aku. Bos aku. Aku hanya observe dr luaran diaorg je. Isk2...


All the best for those 3 candidates...

No comments:

Google