Thursday, June 12, 2008

fly

Flying without wings....

Aha.. Takde kene mengena ngan apa2 pun. Sajer je. Aku tengah tak busy sgt nih. Nak berciter la skit pasal flying over the sea.. Hahahaha... Sah2 la grammar aku salah. Tolong btolkan la bakal cik lecturer, Xara.

Pertengahan bulan ni, which is next week la yerk. Owh... Cepat sungguh maser berlalu. Sahabatku, Cik Xara akan fly ke JB. Menemui chenta hati nya. Ehehehe... Tidaklah. Die nak mulakan tugas sebagai seorg pendidik. Bersemangat waja sungguh sahabatku ini. Taniah beb. Aku tumpang gembira. Mmg ni la profesion yg cik Xara tunggu selama ini. Alahamdulillah, penantian die bukan suatu yg sia2. Tp cian gak le kat die nak kene wat last minute nye persiapan. Within 2 weeks notice. Dah le jauh lak tuh. Ala.. Mcm la dok dekat ni kita selalu jumpa. Ahakss.. Tp semakin jauh ni, rsnyer semakin sukar la nak jumpa. Takpe la Wan. Internet de. Kita still leh contact cam dolu2, aite???

Keduanya. Sorg lagik kawan aku akan fly. Fly ke Aussie. Menyambung pelajarannya ke peringkat master. Nih pun short notice gak. Tp die la yg bg short notice kpd kengkwn. Kalau tak kerana kantoi maser die bw blk x-ray ari tuh, ntah2 smpai skang pun ktorg takkan tau yg Najmi nak further study nun jauh di bumi Aussie. Ape2 pun kami sumer ucapkan taniah. Tp sblom ucapan taniah tuh, beberapa kali gak le Najmi nih kene ucapan 'pungkoq hg'. Kasasr skit bunyi nye. Tp tu la. Saper suruh lambat habaq. Die dah hntr notis berhenti keje 3bln. Bygkan bertapa lamanya die dah tau akan keberangkatan die ke Aussie. Wish u all d best Najmi.

Pe lagik ek yg kene mengena ngan fly????

Owg, teringat lak kelmarin macik aku kat UK call. Die citer, skang nih kalau gi UK dah leh keje kat sana. Tp peringkat bawahan je la. Jdik cleaner ke. Janji bukan taraf exec la. Agaknya diaorg kekurangan kakitangan kot kat sana. Kalau la aku ni muda remaja lagik, cam maser aku gi sana dolu2, aku mungkin akan rebut peluang nih. Wat duit sakan la. Kat sana leh keje ikot jam yg kita suke. The pay pun ok la kalau menumpang dok umah sedara. Kalau dok sendiri aku tak tau la camner. Ingat lagik, kalau nek bus dr umah macik aku ke pekan Lougborough kene dlm 1 pound lebeh. Lebeh tujuh hinggit duit kita. Tp kalau shopping brg dapur lak, penuh 1 troli br sekitar 50 pound. Takyah la kali duit sini. Kire kalau dok sana, gaji sana la. Ehehehe...

Owh, Wanee de gak offer kat kengkawan yg nak gi UK. Tmpt tinggal die leh sediakan. Tp terbuka bg kengkwn yg blom pernah gi sana je. Uwaaa... Tak aci. Nak gak gi sana lagik. Huhuhu... Tp yg meletihkan sekali bab naik flight. Aku ni ngada2 terlebeh. Tak mo lena dlm flight. Dlm 13 jam tuh aku berjaga je la. Sama je dlm perjalanan gi & blk. Biler flight gegar je, aku mula la cuak. Mcm2 perkara buruk yg terlintas. Isk2...

InsyaAllah, kalau takde aral melintang, thn ni ktorg nak wat family holiday gi overc. Ehehehe... Tp still dlm M'sia la syg. Bukannya overc yg jauh2 nun. (^_^)

Stop dulu.
Nak pi menunaikan kewajipan.

No comments:

Google