Wednesday, June 11, 2008

scandal

Hahaha... Tajuk je dah sounds interesting, rite??? Isi nya tak tau lagik camne. Aku tertarek tuk membuka entry tajuk ni lepas membaca entry Xara.

Suatu masa dulu ketika aku bergelar seorang pelajar, aku pernah de skandal ngan sorg mamat ni yg aku namakan Suspek. Saper klik aku pasti kenal siapa Suspek tuh. Orangnye besa2 je. Bermula ngan aktiviti mentor mentee kat kolej kediaman, ktorg jadik kawan. Tp kwn yg weird. Weird yg tak tau la nak kater camne weirdnye. Aku kalau terserempak ngan Suspek, serta merta kupu2 mula membiak dlm perut aku. Pastu cakap pun mula la sasau. Serius beb. Beberapa kali aku pernah terserempak ngan die. End up ktorg borak bende2 yg klakor. Muahahaha...

Bukan aku sorg je yg pelik. Suspek tuh pun pelik sama. Naper die tak mo ajak aku borak. Aku nih, biler kene/jumpa ngan org yg berat mulut, otomatik aku pun jadik berat mulut sama. Tp perjumpaan yg tak sengaja ngan Suspek tetap memberi kepuasan cam borak 3,4 jam. Ehehehe... Die pernah bg souvenir kat aku dari negeri kelahiran die, negeri di bawah bayu. Hmm... Sampai skang maseh de lagik. Kemas dlm simpanan aku. Cumer de satu brg yg die bg tuh kene isi ngan bateri jam yg kecik. Bateri nye dah abeh. Nnti aku beli. Nak nyalakan semula. Suspek kater, kalau tak nak bg pearl. Tp maser die nak beli tuh, takde pearl yg lawa. Skang nih die dah berada di negeri kelahiran die. Aku plak berada di semenanjung. Ntah camne la die skang. Agaknye dah syiok bebenor dpt dok dlm utan tuh.

Ni, dah lamer aku tak msg ngan Suspek. Suspek nih suke bg swit forward sms. Kekadang tuh die bg gak foward sms yg mengenakan aku blk. Isk2... Suatu hari di semester akhir die kat uni, aku dpt tau yg die de gf. Celaru gak perasaan aku. Tak jeles. De 1 perasaan ni. Tak tau nak gmbrkan camne. Ntah le. Tp yg pasti. Maser last day die kat uni, aku raser sedey sesgt. Aku nangis beb. Lepas dr uni ntah biler plak aku akan jumpa die lagik. D last time I saw him was on his graduation day. Die nmpk hepi sgt. Aku kata kat Suspek aku nmpk die maser graduation day die. Susperk cam terkilan sbb aku tak tegur die. Camne aku nak tegur die??? Maser tuh suspek dikelilingi sahabat2 die plus her gf. Walaupun die tak pernah ngaku directly yg gal tuh gf die, but I knew that d gal is(tak tau la kalau dah was) his gf.

Suspek cam tak mo aku tau die ade gf. Mb die takot aku kuciwa. No, babe. I am so hepi for u. Bgs la dah de gf. Aku ingat lagik reaksi die biler mula2 aku tegur die pasal gf die. Berubah abeh muka die. Pe yg die cuber smpaikan??? Ahhhh... Aku lemah tol bab2 bg hint nih. Letih tau kalau nak men assume sendiri. Slh assume, kita akan dilabelkan syiok sendiri.

Owh.. De 1 maser tuh aku cuak bangat. Maser tuh aku tgh dinner ngan mfs kat cafe kolej. Tetiba suspek muncul. Membeli dinner di cafe. Adushhh.. Aku dah berdebar2. Mujur la suspek ok je. Suspek tau yg aku ngan mfs satu kos. Cumer mfs je yg musykil camne aku leh kenal Suspek. Sori la mfs. I know Suspek dulu dari mfs. Walaupun aku 1 kos ngan mfs, ktorg jadik rapat lepas 1st year. Walhal, aku kenal Suspek dari 1st year 1st sem. Dr situ lagik aku dah mula ber'sms' ngan suspek.


***Dj, 1 mende yg wat aku syg bangat nak tolak samsung aku sbb dalam tuh ade gmbr suspek. lalalala.....

4 comments:

Anonymous said...

aku kenal suspek...hehehe ;)

Anonymous said...

suspek comey kan yums???

1st yr 1st sem die besar jari kelingking. final yr final sem, die dah kembang besar ibu jari. wakakaka...

tp suspek tetap comey.

(^_^)

Anonymous said...

comeyyyyy...hehehe (^_^)

owh btw...diorg ajak lepak next month sbb dh lama tak ketemu...winduuuu...huhu

Anonymous said...

owh.. bleh2. habaq ja time nye. insyaAllah, kalau free bleh je. tp kan syaratnya kene weekend dan siang. ehehehe..

Google