Thursday, June 26, 2008

musykil+tunggang terbalik+buntu

Diketika emosi tunggang terbalik seperti skang ni, hanya ini la saja tempat tuk aku meluahkan segala kegundahan di hati. Perghhh... Bahasa aku. Makin lama aku menulis ni, makin berbunga2 plak. Ahaksss...

Bukan masalah besar pun. Hanya masalah kecik. Tp bila masalah2 kecik ni dihimpun beramai2, maka akan besar la jadinya. Dlm minggu ni, byk dugaan yg telah mendatangi aku. Aku sedaya upaya cuba tuk menepisnya. Walaupun sampai terkuar air hidung. Ekekekekek...

Skang ni aku tgh berhadapan ngan prob tak terima polisi insurans yg aku daftar. Apa patut aku buat ek??? Aku dah hilang keyakinan kepada ejen yg jual polisi tu kat aku. Haruskah aku terus merujuk kepada cawangan terdekat?? Ejen tu kata, kalau aku nak dapatkan polisi aku, aku kene gi angkat sumpah kat persuruhjaya sumpah. Adushhh... Mende yg blom pernah aku wat. Skang ni baru aku terasa bukan mudah nak menjadi org dewasa. Aku harus bijak manage diri aku sendiri.

Ok.. Tu satu hal nak kene pergi pesuruhjaya sumpah tuk angkat sumpah. Satu mende yg menjadi kemusykilan aku. Bukan ke polisi tu sesuatu yg penting tuk org yg membeli inurans. Naper tak bagi by hand je. Katakanlah nak hantar by pos pun, nape wat pos biasa je. Naper tak wat register. Kalau wat register, bila surat/brg yg dihantar tak trime, semakan bleh di buat di pejabat pos berhampiran. Musykil la.. Skang ni smpai kena nak gi angkat sumpah gara nak mendpatkan polisi baru. Hmm...

Musykil aku sampai nak wat keje pun tak aman. Well, patutnya aku terima polisi tuh last year lagik. Paling lewat pun awal Jan 2008. Ni baru last month ejen tuh tanya aku ada tak trime polisi. Aku ni pun 'cerdik' bebenor. Tak amek kesah pasal tuh sumer. Aku dah labur duit aku. Tp aku wat tak kesah. Isk2... Kaya sgt ke aku ni sampai wat perangai camtuh??? Biler la aku nak insaf ni??

Aku bukan la seorg yg boros. Cuma kadang2 aku mudah terpengaruh ngan promosi. Takpun sbb aku kasihan org itu. Adushhh... Tp aku ni bukanlah seorg yg lembut hari sgt. Ingat lagik maser skolah dulu. Aku ngan klik2 aku kuar. Pastu ktorg suka bandingkan saper yg mudah terpengaruh ngan promoter. Aku tak ingat kejadian ngan tepat skali. Aku ngan saper pun aku tak sure. Kejadian berlaku ngan kwn2 smc ku la.

Aku pernah gak tewas. Tewas sbb termakan ngan kata2 promoter. Muahaha...

Tulung2... Camne aku nak setelkan hal aku ni?? Pe maklumat yg aku perlu ada sama tuk merujuk masalah aku ni ke cawangan terdekat. Mungkin korg yg pengalaman lebih 'dewasa' dr aku bleh membantu aku yg dlm kebuntuan & kemusykilan ini. Hmmm..

No comments:

Google