Monday, June 2, 2008

dable date

Muahaha... Klakornya double date. Aku n Dj. Ktorg masing2 bw adek masing2. Ehehehe... Lagik selamat pun kuar ngan adek sendiri. Padan muka kat adek2 ktorg. Smpai lebam la diaorg kene berjalan smlm. For d 1st time aku bw keta smpai ke pekan KL. I can't believe myself too. Alhamdulillah, aku selamat pergi n selamat pulang. Mujur la de co-pilot. Time kaseh cik co-pilot..

Mmg pagi sungguh aku dah gerak dr umah. Kol 8.30pg aku dah gerak. Gi amek Dj kat umah Wawa. Pastu ktorg gi breakfast dulu kat TTDI Jaya. Then went to KL lak. Amek adek2 aku kat umah macik aku. Tunggu lak diaorg breakfast. Maser tuh aku dah berkire2 samada nak gi nek tren or nak redah je bawa keta. Lagipun tujuan kitaorg nak berfoya2. So, nak spent time lamer. Kalau bw keta pun tak rugi pe2. Cari parking per entry. Ok la tuh..

Biler macik aku tnye nak gi Low Yat ngan ape. Dengan sepantas kilat aku menjawab. Bawa keta. Perghhh... Konfiden abeh la. Mujur jugak dr umah macik aku dah tak jauh mn dah kalau nak ke Low Yat. I mean jlnnye nak ke Low Yat mmg la teramat mudah. Lagipun hari maseh awal. Jadi jlnnya pun takde la jem. Aku dah target nak parking kat area Alliance Bank sbb dulu aku pernah parking kat situ. Twice. Skali ngan pacik aku. Skali lagik ngan KAMU. Isk2... Dolu parkingnye hnya RM6. Skang dah up. RM8. Rsnye br je sthn berlalu. Terkejut gak le. Tp takpe. Parking situ insyaAllah selamat. Kata aku. Lagipun de byk tempat redup. Tak tau nak letak kat ne sbb nyk sgt prking kosong. Hikhikhik...

Next... Ktorg gi mencari tiket wayang. Lalala... Aku yg sbnrnye beria nak tgk wayang. Citer yg aku kepingin nak tgk adalah cite Apa Kata Hati. Mlm sblom tuh Dj try nak book tiket. Tp dah tak available. Pergi la ktorg ke GSC Time Square. Beratur jap. Pilih time. Dpt la tgk tayangan kol 1.25ptg.

Dah lepas tuh nak gerak lak gi Low Yat. Adek aku ni. Die nak perbek laptop die. Kaki skrin laptop die dah hancur. Ganas sungguh. Pastu adek aku yg lagik sorg tuh nak blk ke Melaka lak. Cuti seminggu je. Takpela. Demi peperiksaan yg akan diduduki tahun ni. Kalau tak adek aku yg nak blk Melaka tuh pun nak join tgk citer Apa Kata Hati gak. Hahaha... Saper suruh takmo dtg tido kat umah pacik aku kat Shah Alam. Kalau tak bleh gak aku bw diaorg gi tgk wayang malam sebelum tuh.

Pasal laptop aku nak kene ganti kaki tuh. Puas gak la ktorg memusing. Jumpa la satu tempat nih. Mula2 dak yg jaga tempat tuh kerek giler. Menyampah pun de. Die tarok harga RM480. Walhal leh dpt RM300. Mujur la de pacik yg baik hati. Die dok tolong. Lagipun sblom tuh ktorg dah gi tnya kat satu kedai ni. Die kater RM300. Aku mmg nak tawar dah ngan dak tuh. Tp de pacik yg bek ati ni dah tolong tawar menawar dulu. Aku diamkan diri je la. Biler nye kat bos kedai tuh. Die kater RM300. Aku nmpk dak tuh cam nak sorok muka die bawah kerusi je. Muahaha....

Dah setel sumer nak blk ke Time Square. Tp wayang start dlm sejam lebih lagik. Kedua2 adek aku & adek Dj dah gaduh lapaq. Ktorg plan nak mkn lepas tgk wayang. Tp sbbkan adek, ktorg ngalah gak le. Gi mkn kat Kenny Roger's. Tuh tak masuk Dj mkn. Sumernye RM90.50. Isk2... Bg ktorg yg sederhana ni, amount tuh sgt la besar. Terkejut gak adek2 ktorg. Aku terkejot gak. Tp dah leh agak mmg mahal pun kat situ. Tak sama cam mkn kat fast fud lain. Slalu tuh kalau mkn tuh aku & Dj je. Baper sgt la kosnye kalau 2 org je mkn.

Lepas mkn ktorg pun gi la tgk wayang. Rupa2nya seat yg ktorg pilih tuh kapel seat. Ahhh... Lantok le. Den tak kesot pun. Eheheh... Citer tuh??? Nnti aku update dlm entry lain ye. Si Dj bleh tertido dah penghujung citer tuh. Isk2.. Ni semua penangan tido lambat kat umah Wawa. Die kater kol 4 pg br diaorg sumer tido. Tu la... Biler dah seskali kumpul ngan kengkwn mmg jadi camtuh la.

Lepas tgk wyg. Window shopping time. Ktorg biarkan si lelakis berjalan sendirian. Besor sgt la time square tuh. Nak mencari brg pun raser cam fening. Tak tau kedai mn nak dituju. Tp dpt jugak la kat aku nak Dj sorg satu brg. Opss... Dj dpt lebeh.. Ktorg dah plan for the next shopping session. Ehehehe... Dulu besanye ktorg suka gi Midvalley. Skang nih dah tak kot. Kat situ dah makin rmai org. Serabut je. Tmbh time mega sales. Mesti lagik berduyun org.

Aku tak pernah gi umah br Dj. So, blk tuh aku pun hantor la die blk. Perghhh... Susah gak jalan nak ke umah ko. Berbelit. Mujur la jln pulang tuh senang je nak mencark. 1 more thing. Petunjuk arah tak bk membantu. Wat confusing lagik de la. Tuh aku dah sedia mklum. Kalau petunjuk arah kat Mesia ni mmg confusing. Kejap ade. Kejap lagik dah ilang petunjuk nye. Pastu petunjuk arah yg dilindungi dgn dahan, daun2. Susah org nak baca jln.

Owh... Aku tertunggu2 gak for this wikn. Yeeehhhaaa....



***Moga kegembiraan aku ini berterusan. Aminnn....

No comments:

Google