Monday, June 2, 2008

reLAtionship

Aku terlintas nak wat post tajuk ni. Inspirasi aku dr citer sorg kawan Dj & juga cite Apa Kata Hati. Ni hanya pandangan aku. Korg tak perlu pun nak amek peduli lebih2. Masing2 bebas nak suarakan pendapat mereka. Aku rasa kunci dlm setiap kejayaan sesuatu hubungan itu adalah saling percaya mempercayai. Aku dah diajar dr kecil mcm tuh. Cara family aku treat aku. Cumer skang nih aku rs diaorg over protective soal hati & perasaan. Kalau dulu aku sering je ingt parents aku kontrol aku. Tp biler aku meningkat dewasa br aku memahami. Parents aku nak tahu saper aku berkwn & ke mn aku pergi. Ada tujuannya. Supaya kalau aku ilang, diaorg tau mana nak cari aku. Aku pun senang berciter kat family aku pasal kengkwn aku. Bior diaorg kenal. Mcm si Dj ni. Bukan takat parents & adek2 aku je kenal. Sedara mara aku sumer kenal die dah. Hahaha... Aku slalu kata kat Dj. Kalau die laki a.k.a bg aku ke. Cuber bygkan situasi nye. Sng diterima family aku. Muahahaha... Tp die pompuan. Sbb tuh die senang nak ditrime family aku slepas diperkenalkan. Aku nak kenalkan kengkwn lelaki kat family??? Ok je.. As long diaorg tuh hnya kawan. Kalau lebeh drpd kawan tak tau la camne aku nak kenalkan. Aku blom pernah xperience tuh sumer. Ehehehe... Umur dah nak masuk suku abad. Uhhh... Tak sangka tol. Cepat masa berlalu. Dah nak masuk suku abad. Isk2... Tp apa ada pada angka. Cumer angka saja. Owh... Skali lagik aku rase aku dah terkuar tajuk. Ampun... Cmnih la. Aku de stori skit. A friend of mine punya kisah.

Guy(A) tuh dah kawen ngan junior(B) kwn gal(C) die. A kenal B melalui C. Sejak dr skolah. Panjang jodoh A & B smpai diaorg ke jinjang pelamin. 1 yg menyedihkan C. B yg pernah C bntu tuk kenal2 ngan A telah menghalang A dr berkwn or keep in touch ngan C. Salah ke kalau nak keep in touch as a fren??? A ngan C tak pernah ada hubungan istimewa selain drpd kawan biasa. Tp B tetap jugak tak bg A berkwn ngan C. C skang nih pun dah punya kekaseh hati. Masa hari kawen A & B, C telah bw kekaseh hati die bersama. Nak tunjuk pada B. C takde niat or terlintas pun nak merampas A dr B. Aku beranggapan yg C ni terasa kedudukan die tak selamat or tak selesa biler A berkwn ngan mana2 perempuan lain. Mungkin juga B ni tak percaya kan A. Pdhal setahu aku A ni syg sgt kat B. B tak punya ramai kawan yg lain. Kalau korg pernah berada dlm situasi bercenta sakan, korg akan paham situasi B. B tak punya sahabat baik. Tak kire jantina. Laki mahupun perempuan. Kwn B pun tak rmai mn. Die tak punya klik. Tu pe yg aku telah diberitahu la. A kate wat pe B nak punya kwn yg ramai. Wat pe B nak kene ada besfren. B dah ada A. Itu dah memadai..

Aku no komen pasal tuh. Sbbnye aku dah punya sahabat baik & I have no lover rite now. Dah de nnti mungkin lain kot situasinya. Walallahualam... Aku harap aku tetap kekal dgn prinsip yg sama. Priority aku - pertama adalah famili aku ; kedua adalah kawan2 aku ; ketiga br lah kekaseh hati. Melainkan kalau title nya dah berubah dr kekaseh hati kepada yg lebih tinggi tarafnye, mgkin maser tuh priority aku berubah.

Kalau nak berbicara pasal relationship, smpai biler pun payah nak abeh. Aku cumer berserah padaNya. Dia lebih mengetahui apa yg terbaik tuk setiap hambaNya.

No comments:

Google