Friday, June 20, 2008

kehilangan payung kenangan

Payungku yg penuh kenangan ngan aa. Ilang. Ni sumer aku bajet di sabotaj 'besfren' aku maser dok blok 11. Mai & Dj pasti ingat saper 'besfren' aku tuh. Hari2 msti nak gaduh. Bukan la gaduh bertumbuk or pe. Aku bengang ngan dak ni sbb die selfish. Sgt. Geram giler. Sumer sbb ampaian. Nak sangkut/jemur baju kat bwh bumbung. Aku bukan cam dak tuh. Hari2 bsh bj. Yg wat aku sakit hati sgt. Die ingt port tuh die dah bayar sewa agaknye. Maser tuh hari ujan. Aku dah sidai bj aku dulu. Pastu sedap2 je si 'besfren' aku ni tolak baju yg aku dah sidai dan hampir kering ke tgh. Hari ujan. Bsh la baju aku. Tak silap maser tuh aku gi klas. Blk tuh aku tgh bj aku abeh lencun. Mcm br pas basuh. Aku pun spy la tgk saper nye keje. Rupa2 keje 'besfren' aku. Takpe la. Aku wat tak tau je lagik. Kejadian yg sama berulang. Owhhh... Bengang sungguh. Tiap kali aku je yg terkena. Last2 aku perang la ngan die. Hari2 aku bsh baju sbb nak port tuh. Kalau die nyelit, aku ubah baju yg die sidai ke dr tmpt aku. Huh.. Msti korg dah gelak2 sbb aku gaduh pasal hal kecik je. Rebutkan tmpt sidai baju. Bukan aku cari gaduh dulu yerk. Dak tuh yg mula cari pasal. Bukan ngan aku je. Ngan org lain pun sama gak. Die ingt port tuh die dah book. Die bayar sewa lebih tuk dptkan port sidai bj tuh kot. Geram je.

Pe kaitan ngan payung aku yg penuh memori tuh?? Tak silap hari tuh hari Sbtu. Mlm sblom tuh aku de dobi bj. Sabtu tuh aku nak gi foya2 ngan Mai, Kate, Yums, Zamira & Dj. Ktorg nak gi Times Square. Nak men2 kat Cosmo World. Final sem tuk Kate, Yums & Zamira. Disbbkan sblom kuar tuh aku tgk hari seakan2 nak ujan. Aku payungkan la jemuran aku ngan payung yg penuh kenangan tuh sbb payung tuh pun dah not so good condition nye. Tp berguna lagik la kalau aku nak payung jemuran sbb aku dah mls nak gaduh ngan 'besfren' aku tuh. Letih. Byk lagik mende yg aku bleh wat.

Kebetulan lak port 'besfren' aku tuh kosong. Byk gak le yg aku dobikan. Kire jemuran aku smpai terkuar skit dr bawah bumbung. Tuk elakkan dr lencun sakan kalau ujan lebat, aku payungkan la jemuran aku tuh. Syiok2 gi bergumbire kat Cosmo World, balik tuh aku yg makan hati. Dah le bj aku basah lencun dibasahi air hujan. 'Besfren' rompak/konker tmpt jemuran aku. Sumer jemuran aku dah lepas ketengah dr bwh bumbung. Payung yg sarat dgn kenangan tuh plak ilang tak dpt dikesan. Ntah kemana la payung tuh ilang.

Aku dok tingkat 6. Yums dok tingkat 2. Aku suruh die tlg tgk2kan kot2 payung aku jatuh ke floor die. Tp takde pun. Setiap floor aku tgk. Takde. Trus ghaib. Melayang ke atas agaknya. Huishhh... Mula dr kejadian tuh, aku mmg anti ngan 'besfren'. Huhuhuhu...

Ni la kenangan yg plg kelakor skali maser kat uni. Masalah sbb rebut tmpt sidai bj & kehilangan payung penuh kenangan. Muahahaha...

No comments:

Google