Thursday, June 12, 2008

amek nafas jap

Dari aku masuk opis pagi tadi tak stop wat keje. Ngan tak sempat breakfast nye. Tak pe. Pasni aku brunch je tros. Kene makan ubat selsema la. Aku ingatkan flu aku dah ok. Last aku makan ubat pagi semalam. Pastu raser dah ok. Trus stop makan. Pg ni, wat blk. Blom btol2 lega aku dah stop makan ubat. Owh... I really an assistant. Skang ni ade adek aku kat opis. Lega la skit. Dah wat iklan pun. Tp tak mendapat sambutan.

Dah selesai keje aku menyiapkan tender. Remeh. Leceh. Tapi kene gak wat. Kalau tak mn nak dtgnye sumber kewangan opis nih.

Aha.. Tetiba aku teringt conversation pendek aku ngan bos aku jap tadi sblom die kuar. Kat dlm Utusan hari ni de tajuk berita : GAJI KAKITANGAN AWAM DIBAYAR 2 KALI SEBULAN. Bos aku tnya kat aku. Nak gak ke die wat camtuh. Bayar gaji aku 2 kali sebulan. Aku jawab balik. Boleh je. Janji gaji yg dibayar 2 kali tuh, setiap kali bayar, jumlahnya sama ngan gaji asal aku skang. Paham tak??? Maknanya, gaji aku kalau dibayar 2kali sebln jadi 2kali ganda dr gaji skang. Muahahahaha... Bos aku lambat tangkap. Pastu tros bos aku senyap tak kate pe??? Pe relevannya kalau gaji dibyr 2 kali sbln sedangkan jumlah yg dibayar adalah sama???

K la... Smpai sini dulu. Nak pi brunch sat. Kang ade idea lagik, aku merepek lagik. Lalalala...

No comments:

Google