Monday, May 11, 2009

taiwan vs japan vs korea

Taiwan's Version.
Meteor Garden


Version ni aku kenali waktu mengaji kat matriks dulu. Tu pun tak ikot 100%. Bila free baru ikot. Then masuk uni, de la member mempunya koleksi citer ni. Gigih nontonnya. Dari mula sampai abeh. Tapi tak hengat sangat story nya camne. Secara kasarnya tahu la jalan cerita tu camne. Agak panjang & meleret.

Japan's Version.
Hana Yori Dango


Version ni plak aku ketahui masa di uni. Dapat dari sahabat yg dah tak sahabat dengan aku dah(who cares...). De 2 part. Satu part lagik aku cari sendiri thru online. Pastu de kuar movie jugak. Seronok. Aku suka watak Domyoji. Karakter watak tu. De sesuatu yg menarek. Tapi takde plak aku pernah kenal orang ngan watak tu. Mungkin kalau aku kenal aku takkan tahan kot. Uhh.. Sekarang aku tengah pengaruh cousin & macik aku supaya terpikat ngan citer ni. Wakaka...

Korea's Version.
Boys Over Flowers


Ni plak version terbaru yg aku ketahui. Sedang ditayangkan di astro cenel 303. Hari ni dah final episod. Uhh.. Aku tak ikot dari mula. Tau de citer ni pun maser tuh dah separuh jalan citer. Tapi tetap ikot sebab secara kasarnya dah tahu apa jalan citer nya. De yg yg ditambah seperti watak bapa kepada ketua F4. De la beberapa lagi tambahan yg aku kesan.


~~~Bagi aku, aku paling suka version Japan. Pendek & tak berjela sangat. Version Korea pun tak berjela. Sebab aku tak ikot dari mula, tak baper masyuk sangat la aku nontonnya. De sesuatu yg rasa seperti tak kena je ngan watak2 pelakon version Korea. Satu lagik, dalam kumpulan F4 version korea, watak yg paling menonjol adalah ketua F4 & sahabat karibnya. Yg 2 lagik watak adalah sangat terpencil. Hmm... Sekian tuk entry lagha ini. (^_^)

No comments:

Google