Friday, May 8, 2009

big filed... aku datang...

Hahaha...

Memang excited aku kalau dapat balik kampung. Salah satu tempat wajib lawat adalah padang besar. Terletak di sempadan selatan Thailand.

Bagi aku memang syiok dapat shopping kat sini. Kalau ada duit, memang lagik gumbire hati ini. Kalau bajet ciput, shopping cara bajet ciput. Cam aku hari tu la. Shopping ala kadar je.

Aku rambang mata gak lihat baju tido kat situ. Tapi skang aku dah tak pakai baju tido tuk tido. Pakai shirt & track suit je. Masa dok hostel dulu, rajin gak melaram baju tido. Ehehe...

Ada la 2 helai blouse aku rembat. Menambahkan koleksi blouse ku. Owhhh... Sukanya. Tapi kerana masa tak mengizinkan, tak dapat nak menambahkan lagik jumlah blouse aku.

Dah petang dah sampai situ. Kalau awal sangat pun tak best gak. Ramai orang. Tambahan musim cuti. Pekedai2 pun kedekut nak bagi kurang. Dah le ngan cuaca panas. Haihh...

Tapi ku gagahkan diri. Dapat gak 2 helai. Nak rembat handbag. Tapi mak aku dok bebel kata handbag dah banyak. Frust jap. Tapi takpe. Aku dapat shades. Murah je. RM10. Dapat jugak kerepek idaman.

Balik dari padang besar, lepaskan hajat pertama kami anak beranak. Pi pekena nasi ganja dekat maybank kat pekan Kangar. Best. Masyuk sungguh. Cuma tak baper puas la. Sebab pewot maseh berasa penuh & dah ditambah makanan lain. Cian pewot aku.

Tu pun abah aku ada kata, kang malam kalau rajin kita gi cari laksa kola plak. Aku dah suka hati. Nak pekena laksa.

Skali, jam dah pukul 10 malam, semua orang dah bermalas2 dah. Tak jadik gi cari laksa. Aku pun tak rasa frust sebab pewot maseh berisi. Kalau sumbat gak ngan laksa memang la boleh. Tapi akan rasa senak la.


~~~Pewot aku ni kekadang cam stoking gak. Boleh je isi makanan bebanyak. Ahaksss..

No comments:

Google