Thursday, May 14, 2009

jari tengah si mamat rempit motor kapcai

Hangin je gue tadi ngan sorang mamat rempit ni. Kot kalau bawa motor besor ke, kureng la skit aku hangen. Tapi dalam hangin2 tu, terselit gak le rasa cuak. Well, orang2 skang ni adalah tak bleh dijangka. Kang diapa2kan aku tak ke naya.

Dari tajok pun pasti dah tau naper aku hangin.

Mamat rempit tu menunjukkan signal yg kureng sopan kalau di pikir double meaning. Kalau tak mo pk double meaning pun bleh jugak. Gua no hal. Ni citer aku. Versi aku. Aku anggap yg maksud awalnya yg aku anggap itu.

Mamat rempit tu tak puas hati sebab aku bagi signal kanan & masuk kanan bila nampak mamat rempir dan motor kapcainya datang dari arah hadapan.

Dah sah2 le aku nengok motor tu tak laju mana baru aku belok ke kanan. Kalau motor tu laju, pasti aku tak belok kanan sebaik bagi signal.

Kena aku belok juga walaupun nampak motor kapcai mamat rempit tu datang ke arah aku???

Sebabnya ada halangan yg motor tu kena tempuhi sebelum sampai ke titik koordinat di mana aku berada. So, bila ada halangan berupa bonggol itu, dah sah2 le mamat rempit tu kena slow down.

Tambahan plak situ kawasan skolah. Ko nak merempit jugak ke mamat rempit oiii???

Hangin lagik tak sudah. Bila nampak ke aku belok kanan, lagik mamat rempit tu menekan minyak motor kapcainya. Hilang akal kah apa???

Sanggup tu melambung extra langgar bonggol. Uhh.. Yg buat aku hangin tu, mamat rempit motor kapcai gi angkat jari tengah nye tunjuk kat aku tanda tak puas hati. Agak kalau nak brutal sangat & ko marah berapi sangat, awat tak tunjuk yg ori nya je. Abeh satu kampung kat situ sumer bleh nengok. Huh...

Aku dah le skit penat. Dari awal pagi dah terkejar2. Semalam, lewat 2 pagi baru tido. Pastu jam 6 pagi dah aku terjaga. Camtu la aku bila tido pun teringat kat keje. ***I'm not a workaholic.

Kol 7 pagi dah gerak ke opis. Pewot aku pun mesti terkujat. Blom kol 8 pagi aku dah siap breakfast. Hahaha... Ponat nye sebab berseorangan terkejar2 siapkan tender tuk di submit ini hari.

Naper sorang???

Sbb yg sorang lagik tu cuti. Heran jugak. Cam tau2 je dia nak cuti hari ni. Eh, silap2. Cam tau2 je dia nak kena cirit birit hari ni. Sebab tempat dia dah berkemas elok seperti dia nak cuti hari ni. Hmm...

Penutup tuk entry kali ni.

Aku nak gi membeli lunch. Sudah hampir lunch time. Tu pasal aku belok kanan. Sebab gerai makan di sebelah kanan. Aku baru sudah gi membuat urusan di bank.


~~~Pendek je luahan aku nak buat ni. Aku yg anak sedara bos pun tak sesuka hati je nak datang keje ke tak. Sakit domam pun tetap datang keje. Katanya cirit birit. Kalau sebaliknya yg berlaku, bleh sakit la ko di buatnya.

No comments:

Google