Friday, May 8, 2009

CEKIK DARAH

Merujuk kepada entry semalam, aku nak bercerita pasal insiden makan di bomba. Dah lama tak makan kat situ. Each time gi makan kat situ, mesti hilang ingatan tempat mana yg best. Gerai yong tau foo mana yg tak cekik darah.

Alkisahnya, kami 1 famili peminat yong tau foo. Dah jarang makan skang ni. Tu pasal asal gi makan kat bomba leh hilang ingatan gerai mana yg cekik darah.

Pengajaran yg dapat di sini adalah jangan malu or segan nak bertanya berapa harga each item yg amek tuk yong tau foo kita tu. Sebab pengalaman terbaru aku, diketuk sampai RM25 sepinggan. Walhal isinya skit je.

Ralat.. Tapi dah bayar. Dah makan. Dah jadik t*** pun. Uhhh...

Biler tanya naper mahal, dia kata sebab aku amek sekeping fuchuk yg harganya RM4. Bapak mahal giler. Yg lain2 aku amek adalah kangkung 2 ikat, kueh teow 2 gulung, tauhu goreng 2 potong bersamaan sekeping tauhu empat segi, 1 sotong cake, 4 biji tauhu kering, 1 biji kecik fish cake. Tu je rasanya. Yg aku describe tu ikot mata & vocab aku la yerk.

Banyak tu aku amek kena RM25??? Cekik darah giler. Dah le ABC pun tak best. Pendek kata, takkan makan lagik kat situ. Total dinner kami malam tu dekat RM50. Kire mahal la tuh.

So, korang kalau makan yong tau foo kat area bomba, ringankan mulut bertanya harga each item. Jangan segan silu kuarkan kalkulator korang tuk wat pengiraan. Jangan jadik cam aku. Ralat.


~~~Nak untuk cepat agaknya. Mahal benor dema charge. Ingat kami ni orang luar ke??? Aku memang dilahirkan & dibesarkan di tepeng. Ekeleh... Berbulu je aku nengok muka budak tu. Nak je aku gi tanya dia harga satu2 item yg aku amek tu. Tapi disabarkan oleh abah aku je.

No comments:

Google